Siemens opvaskemaskine

Hej med jer, min opvaskemaskine stoppede med at vaske kort efter den blev sat igang. Der er inden lys i display og den kan ikke starte. Den var fyldt med vand i bunden, og jeg har fjernet alt vandet, skyllet filter og renset så godt jeg har kunnet nede ved filtetret. 

Jeg ved desværre ikke havd det er for en siemens model, men jeg har lagt lidt billeder op, der er lidt vand i rørene på siden, men har ikke forstand på hvad det er...Kan se den har aqua stop. For mig virker det som om strømmen i den der er gået, eller ?.. Vi har automatsikringer i lejligheden, og har haft det slået fra og til, den var dog ikke selv slået fra...

Opvaskemaskinen er sådan en indbygget type, det eneste display jeg kan se er kun det på listen foroven. Er det normalt den virker helt død hvis det er noget der skal renses eller? og tror I det er noget jeg selv kan fikse??

 

håber en venlig sjæl vil hjælpe...

 

mvh

Henrik

 


The tiger
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har vel checket noget så banalt som sikringen i dit sikringsskab ?

Hvis sikringen ikke er slået fra/sprunget, så prøv at slå gruppen fra og vente et par minutter og slå den til igen - eller tage strømmen fra maskinen et par minutter, hvis du kan komme til kontakten.

PS modelnummer plejer at stå præget ind i metalrammen på lågen øverst - på vor lige over "SIEMENS".

Tak for svar Henrik, jeg har haft slået sikringsgruppen fra flere gange endda.. men det hjælper desværre ikke :-( Det ikke noget nummer der hvor du skriver, der står dog Siemens flere steder, og ved godt at nummeret normalt står deromkring, men ved ikke om noget er fjernet da det er in maskine der har været sat ind under køkkenbordet og med hvid skabslåge....


The tiger
Et forsigtigt gæt er at din pumpe er gået og vandstandsmåleren siger den skal tømme inden den fortsætter programmet...

Prøv at øse maskinen og se om det hjælper.....
Ikke på pumpen komme rigag igen, men at din maskine starter igen og så stopper fyldt med vand igen..

Jeg havde selv et lignende problem på et tidspunkt.
Overvejede at skifte pumpen dengang, men skiftede maskinen da den gamle ikke kørte på alle programmer...

MVH Njord

MVH Njord
Øse maskinen?? mener du tømme den for vand indeni, for det har jeg gjort for længst...

The tiger
Ok, så er der desværre ikke noget at hente her....

Har du målt på om der kommer strøm frem til maskinen?

Mvh Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis