Nyt toilet

Hvad skal man vælge i dag.. har 3 ældre ifö cera toiletter.

Har hørt at man i dag kan få med indbygget cisterne, så man slipper for mellemrum mellem cisterne og toilet.

At man kan få ekstra højde...

Er der ellers nogen fordel ved at vælge de nye SIGN modeller i forhold til de ældre billigere CERA modeller?

 

Eller skal man vælge andet mærke?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal man, så skal man. Alle fungerer fint.
Spørgsmålet er om du skal igang med den store renovering eller om du blot skal udskiftet toiletterne.
Kummer med skjult cisterne kræver jo at man skjuler cisterne bag noget og det er selvfølgelig en større opgave. Du skal have vvs-installatør til at lave arbejdet. Og så kommer der en revne/mellemrum mellem kumme og væg/mur. Højden på kummen kan justeres på indbygningscisternen.

Hvilken model kumme du vælger er fuldstændig ligegyldigt. De fungerer alle fint. Så vælg en du synes er pæn.
Man kan få kummer med forskellige behandlinger. Jeg ved ikke om de behandlinger er pengene værd. Jeg har ingen problemer med at holde mine rene og de har ingen behandling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Takker... ja jeg glemte at nævne at væghængt ikke er et ønske.
Det skal være et helt alm. frit stående toilet.
Jeg skal bare udskifte ikke større renovering.

Med cisternen mente jeg bare at de nyere har den sammenbygget med toilet så man slipper for den skidt/kalk samler mellem de 2.

Er selve skylle funktionen/indmaden evt. blevet forbedret i de nye eller er det bare designet?

Den med overfladen der er nemmere at rengøre tror jeg heller ikke på.
De gamle jeg har er nemme at gøre rene.

Der er forskel på indmaden ja, men der er ikke nogen at foretrække synes jeg ikke. Jeg ville bare vælge det toilet jeg synes var pænest og passede i størrelsen.

Jeg er ikke klar over om de nye er støbt ud i ét. Det ser ikke sådan ud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sådan helt lavpraktisk.
Der er forskel på faconen foran. Hvis "bunden" i kummen ret hurtigt bliver næsten vandret, så kan man faktisk (eller kunne i de yngre år) mærke at pjoverten hænger ned imod. Ligeledes vil damerne kunne mærke at det stænker op imod inderlåret.
Både med hensyn til det og om den tilfredsstiller dig ellers ville jeg da gå i en fysisk butik eller udstilling for at se på sagerne.
Jeg mener at der er en forskel på emaljen så det er lettere at holde de bedste.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du ved dit valg ligger mellem Cera og Sign fra Ifø, så er der ikke nogen tvivl om du får et lagt venligere produkt med Sign.
Et Cera toilet har godt 15 år på bagen mens et Sign kun har omkring 7 år.. Og Ifø har netop lancere n ny serie igen.. Jeg husker dog ikke navnet på denne og kender ikke funktionen på den.

Cera er et konventionelt toilet med en u-isoleret cisterne.. der dannes altså kondens når den fyldes og diverse nullermænd fælles lettere her... Mens en Sign er med dobbelt tank og derfor undgås kondensen (helt eller delvist) og din rengøring bliver lettere.

Hvad du også skal være opmærksom på er emaljen, der er adskillige emaljetyper og nogle er langt lettere at rengøre end andre.... Hvilken der er bedst kan jeg desværre ikke sige.. Men jeg er ret sikker på man laver samme toilet kumme med forskellige emaljer og de der oftest er på tilbud, er genert ringere her... Jeg har ikke andet end min fornemmelse at have dette i, men måske der er forhandlere der tør indrømme det....

Noget du skal kigge på er naturligvis også sleve udskyllets formgivning.. jo mindre snørklet, jo lettere at rengøre med børsten...

Skylle randen er også noget af det der udvikles på, og formodentligt er bedre hos Sign end Cera og igen bedre i den nye.....

Plus montagen skal med i billedet når der er tale om udskiftning.... Der skal være passene plads mellem afløbet i gulvet og bagvægen... Det er mår der bør chekkes op inden du køber et nyt toilet.... Der kan være en del forskel her.. Men dog med Ifø som en af de modeller der oftest har brug for ret lidt blads bag selve afløbet.

Toiletsædet skal passe til den kumme model du køber... Og der er soft close udgaver til alle de tre ifø modeller i alm handel.. mens et sign sæde ikke passer på et cera toilet osv... der er forskel på plads mellem opspændingsuller og afstanden til kummen samt til spidsen og selve kumme geometrien.

Jeg vil vælge et toiletsæde med både soft close og Quick release da det er komfortabelt med et sæde låg der ikke smækker, men lukke kontrolleret.. og et Quick release så man nemt tager sædet af for rengøring..

Når dette er sagt, så ville jeg i nyt helt sikkert vælge et væghængt toilet.. Rengørigen er bare langt lettere.. man kan vaske uhindret helt ind til bagvægen... Ingen finurlige svanehals form man skal tørre støv af på osv.... Men der er så noget helt andet....

PS. Cera (og Ifø generelt) er kendt for at have en kort kumme hvilket kan være problematisk for veludrustede herrer når de sidder...... Det samme kan man sige om kvindeligt opsprøjt på undersiden af sædet... Desuden er sæderne relativt smalle hvilket ikke giver optimal sidde komfort....

PS. Jeg arbejder IKKE med toiletter til dagligt.. men har arbejdet meget med toiletsæder tidligere... Så lidt nørd er man vel... (og jeg har selv gulvstående Cera modeller hjemme, de fungerer fint, men ville ikke være mit valg i dag...)


MVH Njord


MVH Njord
Der er toiletter uden skruehuller ned imod gulvet. de skal blot limes med silicone. Og så kalder de noget >clean> det er med dobbelt glasur, for lettere rengøring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis