Opmurring af dørhul

Hej,

Jeg skal have muret en gamle stald dør op. 

Jeg har styr på mørtel osv. men jeg er i tvivl om hvordan jeg fæstner de lecasten jeg vil mure det op i til den eksisterende væg.

Så er der nogle der har nogle gode råd?

havde selv tænkt at jeg bare ville bore nogle huller i væggen ved ca. hver 2. række. og så sætte lidt stål og mure med op. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du sætter en 150-180 mm karmskrue i murstensvægen så det passer med fugerne i lecablokkene er du godt dækket ind. Du kan bore skruerne i under opmuringen. 3-4 i hver side.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Mange tak.. Det var også noget i den retning jeg selv havde tænkt..
Men hvor tit skal jeg sætte en karmskrue?

Det er desværre ikke muligt at tage ud mursten da stalden delvist er bygget op i mursten og små sten..
Du kan sætte en karmskrue for hver 6. skifte (40 cm.), og forskyde dem 3 skifter (20 cm.).

fase
Det er min erfaring at bare bore strittere i form af jern eller store skruer ikke holder så godt som hvis du murer ind i en fortanding. Dvs i dit tilfælde hugger et hul på 10 x 20 jævnt fordelt op ad i begge sider. Synes altid man ser der kommer en revne i det andet. Godt nok kun en minimal revne men dog en revne.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis