Fjernelse af gips på betonvæg

Hej.

Jeg er ved at fixe min væg i køkkenet og har fjernet et lag med væv men er kommet ind til et lag af påsmurt gips. Hvis jeg gerne vil ende med en pæn væg, hvor den nuværende pt er meget ujævn. Hvad skal jeg gøre? Fjerne al gipsen? Og hvordan gøres det nemmest? Er der andre nemme muligehder?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh

Michael

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Mener du det er en gipsplade der er sat op på betonvæg, eller er det det gamle spartellag du kan se.? Det er nok lige meget, for det letteste er sikkert at spartle det op med en mindst 40 cm bred spartel. Du kunne bruge en spand let - medium sandspartel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svar. Jeg har senere fundet ud af at det nok ikke er gips men et gammelt spartellag, som du siger. Jeg har fået anbefalet noget hæftemørtel som skulle kunne klæbe på hvad som helst. Og så filse det på. Svarer det til det samme som du skriver?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej ikke helt, men det kommer jo meget an på hvilken struktur du ønsker på din overflade. Den med sandspartel giver en meget glat struktur, medens filsning giver en mere nubret, rustik overflade. Det er det mange (fejlagtig) kalder vandskuring.
Den sidste er oftest pænest.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Når der skal fliser op bagefter er hæftemørtel bedst pga overfladen som kan stå ru. Træk det op og ret det af og lad det stå til det er tørt. Så fliser på den ru overflade.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Nu fremgår det vist ikke at der skal fliser på, men hvis der skal så helt enig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også