Udfordringer med berøringsfrit armatur

Halløjsa

Jeg har overtaget et hus med et Damixa berøringsfrit armatur, og har egentlig været glad for det igennem de sidste 1½ år.

De seneste måneder er det dog begyndt at drille. 

Man kan høre at armaturet registrere hånden, men ofte kan det ikke åbne for vandet. Ofte, men ikke hver gang, kan det afhjælpes ved kortvarrigt at åbne for vandet i brusekabinen, så jeg antager at er relateret til noget med trykket. Jeg har prøvet at skifte 9V batteriet, uden det store held.

Er der nogen der har ideer til hvad problemet kan være?

 

\Henrik


Henrik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja problemet er velkendt. Armaturet er ikke monteret korrekt. Der mangler at blive monteret kontraventil, jævnfør montreringsvejledning, typisk er det for sent at montere når man har oplevet problemerne.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Er det så en udskiftning, eller kan man rense det?

Henrik
Det er muligt det kan renses. men jeg tror aldrig det kommer til at køre perfekt igen.
Når først snavs osv. er kommet op i mellem magnetventilerne, er det svært.
Men du kan da prøve at komme et par kontraventiler og montere, om ikke andet skal de bruges hvis du vil have et magen til igen.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hmm.
Det lader til at det batteri jeg skiftede til, åbenbart ikke var helt frisk.
Jeg gav den et skud med et nyindkøbt Duracell, og det lader til at have pustet nyt liv i blandingsbatteriet :-)

Henrik
Hej Henrik

Super, at det hjalp med et nyt batteri.

Jeg vil heller ikke mene, at fejlen, i dit tilfælde, kan skyldes manglende kontraventiler, da du har brugt det igennem længere tid uden problemer.

Den typiske fejl er, at mange glemmer at montere kontraventilerne fra start og så løber de ret hurtigt ind i problemer.
Bemærk: Producenterne bytter sjældent fejlmonterede armaturer.
Så det er ofte "Bad Luck", at monterer sit berøringsfrie armatur forkert.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis