skur til træpiller hvordan uden fugt

går og pynser på at lave et  lille skur/hus/silo til mine træpiller ca 5 ton løsvægt det skal være ca 3x1,8 meter højden bliver ikke prangene ca 140 cm da det bliver bygget i forlengelse af min garage og der er et vindue i vejen så de skal være tørt og godt uden fugt 

har tænkt lidt på at først gave ud til en sokkel og så grave ud til 15 cm isolering + 8 cm beton gulv men det kræver mange lange ture med trillebøren  fra det sted hvor jeg kan blande beton til hvor det skal bruges.

en anden løsning som jeg tænker mere på er at lave punktfundamendet med strøer af fornuftig dimention med isolering mod jorden af enten flamingo eller rockwool afslut med en 22 gulvspundplade

men hvordan laves det ?? ( tænker at måske en dag får man fjernvarme så er det nemt at fjerne)

vægene tænker jeg skal beklædes med haryplank udvendig og osb indvendig med 95 mm isolering i tag tænker jeg bølge plader b6 dag jeg har nogle til at stå

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver løs vægt. Skal pillerne ligge i 1 stor bunke og skal sider kunne holde til noget? Jeg kan ikke lige gennemskue hvad du mener med dine mål.

Ved godt det ikke har noget med spørgsmålet at gøre, men jeg tænker det bedre kan svare sig at købe i sække på paller frem for at bruge penge på at bygge et skur til piller i løsvægt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kender en der har monteret 2 palletanke (a 1.000 liter) skråstillet på sin trailer. Han henter 13-1400 kg af gangen i løs vægt og spare vel i omegnen 25-30 øre pr. kg. i forhold til træpiller i poser. Traileren parkeres i carporten med en presenning over, og der er ingen udfordringer med fugt.
ja træpillerne skal være løst i rummet,der skal så monteres et suge system så de kan suges over i siloen jeg får den hjem i 15 kg sække i dag, grunden til den nye tilbygning er at så er de af vejen 4-5 paller træpiller fylder meget i en garage der ikke er for stor i forvejen.
tilbygningen mål bliver ca 3 meter lang 1,8 meter bred og 1,4 meter høj
Hvorfor ikke lave det som kørsel i beton? Ellers hvad angår fugt skal det bare være tæt. Så jeg ville ikke gå efter punkt fundamentet men fast væg

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvorfor ikke lave det som kørsel i beton? Ellers hvad angår fugt skal det bare være tæt. Så jeg ville ikke gå efter punkt fundamentet men fast væg

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Nogen pillebrugere har ofte udfordringer med smuld i træpillerne. Mekanisk påvirkning som at blæse piller ind eller suge dem op kan resulterer i endnu mere smuld.
Skrevet af Frank Chr. på 09-07-2016 10:20
Nogen pillebrugere har ofte udfordringer med smuld i træpillerne. Mekanisk påvirkning som at blæse piller ind eller suge dem op kan resulterer i endnu mere smuld.

 

jep det ved jeg men mit problem er at de skal afvejen så garagen kan bruges til noget. 

 

Skrevet af Fiahgt på 09-07-2016 09:55
Hvorfor ikke lave det som kørsel i beton? Ellers hvad angår fugt skal det bare være tæt. Så jeg ville ikke gå efter punkt fundamentet men fast væg
Fast væg ? ville entelig helst undgå at støbe sokkel og dæk ( hvis nu det skal fjernes en dag ) + det bliver et helved slid at købe beton i trillebør ca 40-50 rundt om huset 

 

 

 

Da du alligevel skal tømme alle de 15 kg sække, kunne du lige så vel lave en enkelt skur til pallerne under vinduet, og hælde dem ind via en slidse eller ned i en indendørs tank. Jeg har 8 pallerne piller stående, men bruger kun 5 på et år. De "gamle" tar overhovedet ingen skade af at ligge længere. Tag af stålprodukter med underdug og sider i een på to forskallinger. Da de står på pallerne, er der ingen anden bund end perlegrus. Hvis en Palle r for høj i forhold til, hvad du ønsker kan du jo blot fordele poserne. Sug og blæs forværrer blot indholdet af smuld, som er eneste djævel i pillefyr. Mekanisk snegl er bedre.t HVIS du absolut vil lave et skur til piller i løs form, er sider og bund i oliehærdet masonite det bedste (bruges til lastvognsbund) eller støbeplader

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis