Pris

Har brugt et på denne her jolle. Det eneste der er brugt er Mortor og skrovet.
Har noget et bud på hvad jeg kan sælge den for. Hvis det skulle komme på tale.
Jeg tænker mellem 70/90000kr med bådtrailer, men har ingen ide.

C/L
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaeee...

Den er da vældig køn, men tror det er drømmepriser du kommer med...
Min generelle opfattelse er at mindre motorjollers priser afhænger meget af mærke og selvfølgelig deres stand.... En "no name" jolle ligger oftest i den billige ende...

Du skriver ikke noget om størrelse, længde, bredde dybgang, vægt, byggematerialer osv... og det gør det endnu sværere at gætte en pris....

MVH Njord

MVH Njord

Prøv at kik markedet igennem, og se hvad lignende både står til af pris, og har de stået længe til salg, er prisen jo nok for høj.
Jeg har selv sat en glasfiber jolle istand, en totalrenovering, desværre er det sådan at man sjældent tjener penge på at sætte en båd istand, alene mit forbrug af materialer, overstiger bådens pris.
Så man skal ikke gøre det for at tjene penge, men kun hvis man synes det kunne være sjovt.
Det vil oftest være billigt, at købe en båd der er i orden, så det kun er lidt småting man skal lave.

Her er lidt fra renoveringen af min jolle.   http://www.baadgalleri.dk/fotoalbum...mmel_jolle

 


Vi prøver igen, i morgen --
Det er en yderst køn jolle og meget flot håndarbejde.
For at sælge den bør du tage flere billeder fra flere vinkler, skrive længde, bredde, dybgang, motor størrelse og type og hvad der er af tilbehør.

Der er ingen tvivl om at den faktisk burde have en høj pris, fordi den er flot - MEN som de andre skriver, så er bådmarkedet meget vanskeligt for en sælger.
Du kan jo gøre sådan:
Annonce på DBA - tekst med ALLE oplysninger, 8 gode billeder og en pris på båden. Så skriv Trailer/jollevogn medkøbes for x.ooo kr eller kommer gratis med ved hurtig handel.

Så sæt din ønskepris.
Og så sætter du prisen gradvist ned indtil du synes det gør ondt at tænke på det.

Ja det er bare mit forslag - jeg vil tro at det kan tage lang tid at sælge den til bare det halve af det du foreslår.

Bådens type er forresten yderst afgørende - kan du finde ud af hvad skroget er af type, så vil det være en stor fordel.

For eksempel er der næsten fast pris på kendte mærker som: Kegnæs / Wayfarer mv. når man har deres årgang og vedligeholds-standard.

God fornøjelse med projektet - god "kamp" ment på den pæne måde - det kan tage et godt stykke tid eller meget lang tid, så du skal have tålmodighed.

MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Er først lige blevet færdig med den, og skal ( hvis der da ellers gider komme lidt godt vejr) bruge den med familien.
Har også lavet en aftale med bådnyt, om en artikel på 3 sider.
Så den skal ikk sælges foreløbig. Men måske en dag, jeg vil have noget der flytter sig lidt hurtigere 😊
Men hører hvad du siger, og det er sikkert sådan det skal gribes an.
Det nok fordi man har brugt så mange timer, at man vil have en halv million for den 😜

C/L
Ja - det kender jeg godt.

Vi har flere gange solgt vores gamle bil + set dem som vores lokale værksted har stående til salg for en privat person. Man synes bestemt at den bil som man selv har kørt så meget i må være 8.000 kr værd.

Og ender med at sælge den til 800 kroner tilsidst - fordi der er bare ikke nogen som er interesserede i den.

Så der er forskel på brugsværdi og markedsværdi og affektionsværdi og så videre.

Men det er i hvertfald en rigtig flot og køn båd.
Dem kunne vi godt bruge flere af - istedet for moderne "bløb-og-bølge-designede" glasfiberbåde.
Ja det er bare mig, som synes at en del moderne både er noget uskønne.

To ulykker kommer sjældent alene.
Den ser pæn ud.
Har personligt ingen forstand på både og kan derfor heller ikke vejlede dig ift pris.

Men ved en del mht salg. En af de vigtigste faktorer er tidspunktet. Bedste tidspunkt vil være til foråret. Og den skal sættes til salg lige inden folk får penge tilbage fra skat. På den måde er dine chancer størst. En ting der har haft lang liggetid på brugtmarkedet mister en masse interesse fordi folk derved tror andre nok har opdaget en fejl eller mangel.
Starter af dit salg vil interessen også være klart størst så lad være med og sætte prisen alt for højt for så forsvinder interessen.
Håb så på et varmt forår, det vil også øge interessen og få flere til og henvende sig da flere mennesker pludselig kan forestille sig selv med lillemor uden på havet. Er det koldt og trist forår vil de hellere bruge pengene til varmere himmelstrøg.

Har personligt aldrig forstået princippet med hvad en hurtig handel er. Betyder det at jeg som køber bliver snydt? For lyder sådan. De par gange jeg har handlet har de folk der ikke har nævnt noget mht en hurtig handel jo købt min vare ligeså hurtigt som dem der har sagt de vil lave en hurtig handel og pludselig mener de kan få min vare til det halve blot ved og foreslå en hurtig handel. Har aldrig forstået det princip.

Men sæt en realistisk pris og skriv at bud er velkomment.
Er et bud langt under din pris er folk jo ikke efter min mening seriøse og derved heller ikke interesseret.

Lige mine bedste råd.

Og til en anden gang du laver et indslag på lav det selv så lav gerne en noget mere fyldestgørende overskrift så du dem der mener og kunne hjælpe dig har en ide om hvad du spørger om inden de klikker på dit indlæg.

Mvh Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis