antenne-indgangs-rod!

Sådan her ser det ud, hvor mit antennestik kommer ind i huset. Det er jo noget rod! Og det trækker ind fra hullet. Der er også noget bøvl med en af ledningerne, som ikke giver fuldt signal til kælderen. Kan jeg ikke samle dem i noget fiksere? Og lukke hullet meeeeeeed.... ?? :-) 

Der skal lige nu være tre ledninger, på sigt fire. 

mvh. tina

Sådan her ser det ud, hvor mit antennestik kommer... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan måske skrue stikket af, hold fat på kablet helt tæt på stikket, så drejer du den tynde runde del af stikket (der hvor kablet går ind)

 


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af taina på 15-07-2016 17:21

Så har jeg rettet til. Det ser nu sådan her ud:

Bedre?

Det virker så godt nok stadig ikke. Jeg vil gerne teste med et andet kabel, men det jeg har, ser sådan her ud:

Hvordan får jeg den dersens dåse-ting af? Jaja, kan jo bare klippe, men det kunne jo være, man skal bruge sådan et med dåse en anden gang - og desuden tænker jeg at det så er næste trin i fejlsøgningen, at tjekke stikket i kælderen - så kunne det jo være helt godt også at have set, hvordan det ser ud indvendigt, når det virker ;-) 

mvh. tina

 

Stikket du vil klippe af er et kompressions stik og kan som S Fabrin siger ikke fjernes. Det skal klippes af. Inden du gør det vil jeg dog anbefale dig og fjerne den dåse du nu har siddende på væggen og istedet sætte en HF tæt fordeler som denne på:

Dette vil gøre at din opstilling bliver HF tæt samt blive mere overskuelig. Men den kræver at alle tilslutninger udføres med stik af f typen som netop sidder på kablet du vil klippe af. Jeg undrer mig i øvrigt lidt over dit første billede. Kan du tage en nær billede af den "lille" fordeler (den hvor det sorte kabel går ind i) der sidder et eller andet jeg ikke kan gennemskue hvad er er under f konnektoren til venstre. Har du i øvrigt internet via kabel?

Tusind tak for jeres hjælp og store tålmodighed med mit lille projekt :-)

Her er nærbillede af den lille fordeler

Jeg koblede hovedet til og testede den store fordeler med den ledning, der virker - og som jeg kan se virker, da den går til tv'et i samme rum ;-) Det viste sig, at der kun var en udgang, der virkede. Så aftenens fuskerløsning blev denne:

Griner... jeg skal vist ud og købe en ny fordeler  

Jeg har tænkt lidt over sagerne. Ledningen der går i gulvet og ledningen der går ud ad væggen (den hvide) lander samme sted i kælderen. Derfra går den ene til et værelse i kælderen, og den anden bliver ført igennem kælderen og op igen til soveværelset i den anden ende af hytten. 

Ville det være en ide at sløjfe den, der går ud af muren og i stedet sætte en fordeler i kælderen? Men hvis det er bedst at bruge kompressionsstik, får jeg nok et problem med at få det ført igennem hullet i gulvet / genbruge det stik der sidder der?

Skrevet af taina på 16-07-2016 01:22

Tusind tak for jeres hjælp og store tålmodighed med mit lille projekt :-)

Her er nærbillede af den lille fordeler

Jeg koblede hovedet til og testede den store fordeler med den ledning, der virker - og som jeg kan se virker, da den går til tv'et i samme rum ;-) Det viste sig, at der kun var en udgang, der virkede. Så aftenens fuskerløsning blev denne:

Griner... jeg skal vist ud og købe en ny fordeler  

Jeg har tænkt lidt over sagerne. Ledningen der går i gulvet og ledningen der går ud ad væggen (den hvide) lander samme sted i kælderen. Derfra går den ene til et værelse i kælderen, og den anden bliver ført igennem kælderen og op igen til soveværelset i den anden ende af hytten. 

Ville det være en ide at sløjfe den, der går ud af muren og i stedet sætte en fordeler i kælderen? Men hvis det er bedst at bruge kompressionsstik, får jeg nok et problem med at få det ført igennem hullet i gulvet / genbruge det stik der sidder der?

 

Jeg har købt hus og har fået gravet op omkring det. Dem der gravede lavede en skade på fjernvarme røret. Så kom fjernvarme folkene og kiggede på den reperation de havde lavet. Ordene var "det der accepterer vi ikke" og lidt det samme tænker jeg om din fusker løsning Men jeg må godt nok sige det er kreativt Det er svært uden at have set dit hus at svare på hvilken løsning der er den bedste. Det du skal tænke over er at for hver fordeler du sætter på dæmper du signalet lidt efter fordeleren så rent teoretisk vil signalet på fordeleren i kælderen bliver svagere, og derfor kan det være en dårlig løsning hvis det ender med at at nogle af dine tv's pludselig ikke får signal nok. Dette er dog afhængigt af mange ting blandt andet hvor stærkt signalet der kommer ind i huset er. Nogle folk kan have 5 fjernsyn kørende uden problemer mens andre skal have en forstærker for at kunne bruge 2-3 tv's. Løsningen som du har nu kan umiddelbart godt virke ulogisk, men det er lavet for at fordele det hele ud fra det fælles samlested du har (hvor det sorte kabel kommer ind) og forsøge at give et lige kraftigt signal til alle kabler. Det holder så ikke ret langt da du har den gamle fordeler også   Personligt tror jeg sagtens det ville kunne lade sig gøre med at fordele de 2 ud i kælderen, men som sagt er det svært at svare på om det kan lade sig gøre. Kompressionsstik er f-stik som er monteret af en professionel (som regel) som privat har man muligheder for at købe tilsvarende produkter som man selv kan arbejde med så du behøver ikke drøne det store stik igennem væggen. Søg på "f-connector-stik" på google. Bare af nysgerrighed, kommer det sorte kabel fra kælderen eller er den ført direkte gennem væggen? Jeg blev i øvrigt ikke klogere at billedet. Der er nogle bogstaver foran 47 men kan fra vinkel ikke se hvad der står?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis