Bjælke skal være mere synlig

Hej. Vi har fået sænket vores lofter men kun så meget så at den bærende bjælke lige kan ses. Jeg vil derfor høre om man sætte en ekstra bjælke på nedenunder så den kan ses noget mere?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det kan man naturligvis, men jeg har set nogen lave en kunstig bjælke. Det gøres ved at skrue 3 høvlede brædder op med kanten opad og parallel, med en vandret nedenunder. Så det er en kasse der skrues op.
Det kan også laves i MDF plade hvis det skal males.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det kan sagtens lade sig gøre, og blive rigtig pænt, har det selv hos mig, dog er det ikke at skrue en "ægte" bjælke op men lav en snydebjælke af noget mdf hvor du evt fræser kanten så det bliver lidt mere flot istedetfor bare en lige kasse

Lav det selv og spar hvor du kan :)
Tak for svar. Men vil man kunne lave sådan en kasse af mdf så det ligner lidt a la en gammel bjælke? Tænker det nemmeste er at finde en bjælke i samme bredde og sømme fast nedefra?
Det er svært at få en halv bjælke til at se pæn ud nedenunder den eksisterende. Derfor vil det være nemmere med Mdf, og så bugte kanten, så det ligner gammelt.. Det kan blive rigtig godt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du synes at det er nemmere med en gammel bjælke, så kan du hente en på genbyg på Amager. Men udfordringen er jo at den skal igennem en sav så den kan deles midt. ellers bliver det vel alt for meget.
Fordelen ved MDF er at det er let at arbejde i med overfræse og rundsav.
Fordelen ved en gammel bjælke er at den er mere naturtro, med revner og det hele.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Er blevet enig med mig selv..... Og selvfølgelig min bedre halvdel at det blir mdf. Så må jeg prøve at bruge min kreative evner og få den til at se gammel ud. Tak for de gode svar.

Det er sådan et projekt hvor man ofte ikke bliver helt tilfreds med resultatet. Men på et tidspunkt må man stoppe og sige at nu er det godt nok. Held og lykke med det.

Du kan bruge en slibeskive / skrubskive på en lille vinkelsliber til at lave bomkanter. Det er rigtig godt til at lave det tilpas uregelmæssig. måske udendørs før endelig montering (bedre arbejds stilling og mindre støv i hus og lunger.  

Rent maling mæssig kan man godt male den rød f.eks. Og så når det er tørt male den en anden farve f.eks. hvid. Inden den hvide er helt tør tørres det lidt over med en fugtig svamp, så den røde farve kommer lidt frem nogle steder. Det ser ud som om det er gammelt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også