Bolte til manifold

Hej LDS,
Jeg er i gang med at skære gevind i topstykket på konens bil, jeg havde tænkt mig at skære større gevind til udstødnings manifolden og gå fra 8mm til 10mm.

Spørgsmålet :
Kan man bruge helt almindelige gevindstang som nye manifold bolte og hvilke møtrikker holder bedst til varmen i længden?

Altmuligmand med speciale i intet
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af phjgaard på 07-07-2016 14:25
Hej LDS,
Jeg er i gang med at skære gevind i topstykket på konens bil, jeg havde tænkt mig at skære større gevind til udstødnings manifolden og gå fra 8mm til 10mm.

Spørgsmålet :
Kan man bruge helt almindelige gevindstang som nye manifold bolte og hvilke møtrikker holder bedst til varmen i længden?

Rynker i metermål bør du absolut holde dig langt langt væk fra, gevindet er rullet på og er utroligt nemt og rykke af. Du bør i stedet investere i nogle umbracobolte, i en passende længde, og styrke 8.8.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af phjgaard på 07-07-2016 18:48
Mange tak :-)

Selv tak. Pøj pøj med operationen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du kan godt bruge gevindstang, du skal bare være sikker på det er mindst kvalitet 8.8, og uden galvanisering (Sort)
http://www.tj-bolte.dk/shop/gevindstang-8-8-5360p.html
Et rullet gevind er det stærkeste der findes, stort set alle bolte har rullet gevind.
(Har arbejdet på maskinfabrik, og skulle gevindet have ekstra styrke, blev de rullet op, der findes også gevindtappe til rulning)

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan godt bruge gevindstang, du skal bare være sikker på det er mindst kvalitet 8.8, og uden galvanisering (Sort)
http://www.tj-bolte.dk/shop/gevindstang-8-8-5360p.html
Et rullet gevind er det stærkeste der findes, stort set alle bolte har rullet gevind.
(Har arbejdet på maskinfabrik, og skulle gevindet have ekstra styrke, blev de rullet op, der findes også gevindtappe til rulning)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis