Renovering af badeværelse fra 1973

Hejsa

Nu gider jeg ikke længere kigge på de bordeaux røde fliser i vores badeværelse, som efterhånden er det sidste rum vi ikke har været igennem da vi købte huset i 1994.

Nå - jeg er lidt i tvivl hvordan den lodrette beklædning op selve badekarret er bygget op ? Hvordan får jeg pillet disse fliser af, og hvad sidder de på ? Og hvad syns man jeg skal erstatte dem med, jeg har tænkt mig at få sat vådrumsmembran op inden en tur med glasvæv.

Som nævnt jeg vil gerne vide i klar tekst hvordan den lodrette flisevæg på badekarret er opbygget - se iøvrigt medsendte billede .... og på forhånd tak for hjælpen.

Vh rene
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De sidder sandsynligvis på en pudset væg af mursten. Hvis du vil bevare væggen skal du være lidt forsigtig oppe i toppen af karret, da væggen ikke er så tyk der. I dag ville der stå en 50 mm gasbeton blok men dengang brugte man mursten, måske vendt på kant oppe toppen. Hug fliserne af og puds efter. Når du laver membran så vær omhyggelig med at få den plan, da den ellers bliver mega træls at spartle senere.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også