lærk terrasse erfaringer mm.

Hej
jeg vil starte med at sige at jeg har læst lidt frem og tilbage på google omkring denne trætype, både godt og skidt.

Det skal siges at, med lidt lettere overvejelser endte jeg med at sprænge ud i 40kvm af slagsen. Mest grundet prisen og så var vi, jeg og kæresten mest til ikke impregneret træ.
Jeg har en makker som er af gør det selv typen, men her er han lidt på udebane.
Jeg/vi har dog lige nogle huller, som jeg håber i Evt. kan svarer på herinde.

Projektet startede i sidste uge og vi er nu ca. Over halvejs med at ligge terrassebrædderne, så nogle ting kan selvfølgelig være forsent nu .

pga. lidt tidspres er brædderne lagt på kun behandlet på bagsiden altså dem der vender ned mod reklarne med teak terrasseolie fra mærket solignum, jeg regner med forsiden får samme olie.
Ville det være nødvendigt med noget rens +grunder nu hvis vejret tillader det? I så fald hvad?
Evt. Nogle gode råd/erfaringer er også velkomne Mht trætypen

Newbie
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal give træet noget svampedræbende, inden evt træbeskyttelse, så er risikoen mindre for at det bliver sort og grim.
Og husk rustfri skruer i kvaliteten A4, ellers bliver træet mørkt og grim omkring skruerne.

Vi prøver igen, i morgen --

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47736' class='af-profile-link'>je_ns</a> på 06-07-2016 06:14
Du skal give træet noget svampedræbende, inden evt træbeskyttelse, så er risikoen mindre for at det bliver sort og grim.
Og husk rustfri skruer i kvaliteten A4, ellers bliver træet mørkt og grim omkring skruerne.

Super har du et eksempel på noget svampe dræbende ?

Newbie
Rodalon

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også