Korrespondancekontakt

Jeg har tredobbelt Korrespondancekontakt i vores entré, hvor jeg netop har udskiftet alle tre kontakter med helt nye. Men der er nu opstået det problem, at en af kontakterne ikke virker nogen gange - men på skift!

Hvis f.eks. kontakten ved hoveddøren ikke virker, skal jeg blot gå hen til en af de andre kontakter og vippe den en enkelt gang, så virker kontakten ved hoveddøren. Og på samme måde kan jeg få de andre kontakter til at virke, hvis jeg vipper en anden kontakt... Hvad har jeg gjort galt???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du mangler en krydsningsafbryder til at sidde i midten , så virker det igen..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Som Karl skriver, så har du fået sat en almindelig korrespondance afbryder i der hvor der skulle have været en krydsningsmetoder afbryder.
Køn en krydsningsafbryder og sæt i det rigtige sted. Hvilken en af dem det er du skal skifte kan vi ikke gætte os til. Så du har lidt af en prøve leg at hygge dig med. Til en anden gang kan det være en god ide at tage billeder af ting når de skilles ad, så kan man altid samle det korrekt igen 😛
Der må have været en kontakt med ledninger i 4 klemmer og så 2 kontakter med ledninger i 3 klemmer. Det er måske den med 4 klemmer du har glemt (som de foregående gætter på) . Men det kan også være de rigtige kontakter og så monteret forkert.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay - jeg har Googlet mig til hvad en krydsningsafbryder er - kan se at der er en del her i forummet der har haft samme problem som mig :-)

Jeg skiftede kun den ene af kontakterne som var gammel (på de to andre skiftede jeg bare ramme og vippekontakt). Og jeg tog faktisk et billede af den! Er der nogen der kan bekræfte af vedlagte billede er en krydsningskontakt?
Den har kun 3 klemmer med ledninger så det er en af de almindelige korrespondance afbryder.
Den ledning der sad i klemmen mrk. med P skal igen i klemme mrk. P (eller rød hvis det er fuga)
Hvis du ikke har haft ledninger afmonteret i de 2 andre, så må fejlen ligge her. Der sker ikke noget ved at bytte om på ledninger, og der er kun 3 muligheder. Det er kun den ene ledning der SKAL sidde rigtig. De 2 andre må sidde tilfældig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis