Køb af multi cutter

Hej Alle

Jeg har købt mit første hus med en del renovering til følge, og er derfor igang med at opgradere værktøjskassen.

Jeg er bestemt nybegynder og prøver at finde kompromiet mellem noget billigt værktøj man ikke kan holde ud at bruge i længere tid og det helt dyre professionelle som vil være at skyde over målet til mit behov

Jeg startede med at smide min gamle ManPOWER skruemaskine ud og efter at have kigget Dewalt og Makita endte jeg med en Ryobi med en kæmpe kuffert tilbehør som jeg er blevet rigtigt glad for.

Nu tænker jeg at anskaffe mig en multicutter da jeg jo så slår en del maskiner sammen i en, og igen er der høje roser til Fein men jeg synes det er over mit budget og vil høre om der er nogen der har erfaring/ kan anbefale fx Bosch PMF 190e? Den skal bruges til lidt forskelligt (lidt slibearbejde, skære i nogle metalskuffer osv.) men er ikke en maskine jeg kommer til at have i hånden hver dag.

Kom gerne med gode råd

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har både en fein 230 volt multicutter, og en Makita akku (18 volt lion)
Jeg bruger kun Makita'en, er ikke mærkbar dårligere end Fein'en.
Nu har du jo Ryobi, hvad med at købe sådan en til bateri?

Vi prøver igen, i morgen --
1 md gl tråd, alligevel vil jeg kommenere, måske andre også kan få glæde af det.

jeg har for 3 mdr. siden købt en fein, og brugt den rigtig meget til alle mulige opgaver. både skære, slibe i træ/metal/sten.
den første erfaring som jeg vil fele er at bosch klinger (som jeg har købt 1 af) er skarpe, men desværre også lidt tynde og flexer derfor - det er derfor nemmere at bruge feins klinger da de er stivere og derfor giver lige rene snit.
fein maskinen er rigtig god og behagelig at arbejde med, men pas på, feins billigste maskine er uden hurtigskift - hvilket jeg ville have ærget mig over hvis det var den jeg var endt op med.