Køb af multi cutter

Hej Alle

Jeg har købt mit første hus med en del renovering til følge, og er derfor igang med at opgradere værktøjskassen.

Jeg er bestemt nybegynder og prøver at finde kompromiet mellem noget billigt værktøj man ikke kan holde ud at bruge i længere tid og det helt dyre professionelle som vil være at skyde over målet til mit behov

Jeg startede med at smide min gamle ManPOWER skruemaskine ud og efter at have kigget Dewalt og Makita endte jeg med en Ryobi med en kæmpe kuffert tilbehør som jeg er blevet rigtigt glad for.

Nu tænker jeg at anskaffe mig en multicutter da jeg jo så slår en del maskiner sammen i en, og igen er der høje roser til Fein men jeg synes det er over mit budget og vil høre om der er nogen der har erfaring/ kan anbefale fx Bosch PMF 190e? Den skal bruges til lidt forskelligt (lidt slibearbejde, skære i nogle metalskuffer osv.) men er ikke en maskine jeg kommer til at have i hånden hver dag.

Kom gerne med gode råd

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har både en fein 230 volt multicutter, og en Makita akku (18 volt lion)
Jeg bruger kun Makita'en, er ikke mærkbar dårligere end Fein'en.
Nu har du jo Ryobi, hvad med at købe sådan en til bateri?

Vi prøver igen, i morgen --
1 md gl tråd, alligevel vil jeg kommenere, måske andre også kan få glæde af det.

jeg har for 3 mdr. siden købt en fein, og brugt den rigtig meget til alle mulige opgaver. både skære, slibe i træ/metal/sten.
den første erfaring som jeg vil fele er at bosch klinger (som jeg har købt 1 af) er skarpe, men desværre også lidt tynde og flexer derfor - det er derfor nemmere at bruge feins klinger da de er stivere og derfor giver lige rene snit.
fein maskinen er rigtig god og behagelig at arbejde med, men pas på, feins billigste maskine er uden hurtigskift - hvilket jeg ville have ærget mig over hvis det var den jeg var endt op med.

jeg fortryder dog at jeg ikke fra start af blot købte en batteri multicutter som passede til mit bosch batteri. typisk skal man bruge maskinen til små hurtige tilpasninger, og her giver batteri bedst mening....

jeg er derfor 100% enig med ns_js - køb en batteri maskine som passer til dine roybi batterier og nyd den frihed det giver
Helt klart en batteri maskine at foretrække....

Selv har jeg dog en 230V maskine...
Og det er en B&D maskine.. det er ikke det bedste valg.. Maskinen er super, skifte systemet til klingerne lækkert...
Men desværre er klingerne specielle, så det er ikke det store udvalg af dem i butikkerne....
Men nu hvor jeg har de mest anvendelige klinger går det jo stadig fint.. Og når jeg skal finde en ny speciel een, ja så er det oftest via Amazone.de de er billigst. også når der korrigeres for porto...
Forsendelse på 2-3 dage må man så leve med....

MVH Njord

MVH Njord

Ja hurtigskift er jo en lækker detalje..
Mine maskiner er dog typen man skal skrue fast, det genere mig ikke, og så kan man bruge forskellige typer klinger.
Jeg har lige lavet en adabter, så jeg kan bruge denne type Feinklinger.

 


Vi prøver igen, i morgen --

Netop hurtig skiftet gør at ringen værktøjerne monteres med skal være åben på min B&D maskine... godt og skidt samtidigt.....

Og ikke alle klinger kan modificeres....

MVH Njord


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis