Fald på garage med "fladt" tag

Hej, jeg er gået igang med den klassiske øvelse ud i isoleret skur.

Jeg er i vildrede omkring faldet på taget i lige min situation.

Taget falder 17cm over de 7 meter som skuret bliver langt. Dette skulle være fint. Men jeg overvejer så samtidigt at lade taget falde væk fra huset. På den måde kan jeg lave en tagbrønd yderst og nederst på skurets tag til tagvandet og derved undgå tagrende. Spørgsmålet er om det lade sig gøre at gennemføre på en god måde? Jeg tænker at afslutte kanterne med vindskede, fog bør vandet naturligvis ikke kunne skylle udover kanten. I så fald vil jeg blive nødt til at lave en opkant.

Den nederste del af taget er reelt set ikke skuret, men et overdækket område til brændeopbevaring.

Alternativet vil være at lave 2 seperate tagrender, dette kan godt lade sig gøre, men jeg ville helst undgå det. Dog er jeg interesseret i at lave en god løsning her.

Nogen erfaringer på området?

På forhånd tak

./ras

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du havde tænkt dig at din sternkant holdes vandret, så vil du jo få 17 cm høj kant ved tagbrønd. Så er der ikke noget der skyller ud over.
Jeg ville nok have placeret tagbrønd længere hen imod midten, så ville kanten ikke blive så høj. Nedløbsrøret kan gå under loftet hen til nedløbsrør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg har tænkt mig at lade taget følge faldet på det lange stykke. Der er et naturligt fald på 17cm på nabo-matriklen og for at få mine 250cm udnyttet optimalt, så ville jeg ikke lave sternkant, bare vindskede. Så der vil ikke blive en 17cm sternkant.

Det vil sige at sternkanten ikke holdes vandret.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis