Styring af varme i hus, med eget pillefyr

Hej jeg vil lige høre nogle af jer kloge folk her inde, om det kan betale seg at sætte nogle auto termostater på radioatore i huset over alt. Af den type der lukker ned om natten og op igen. Tænker på om man kan få nogle der kan styres af pc eller tablet. Må jeg høre jeres mening om det og kan det betale sig.

MVH

Jan Jensen

det er en dejlig side.

Hej jeg vil lige høre nogle af jer kloge folk her... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er godt tilfreds med mine Danfoss Living Connect-termostater (betjening via Danfoss Link CC). Har du undersøgt om der er mulighed for indregulering af vandmængderne bag dine eksisterende termostater? Det kunne jo være det var hér problemet lå - måske nogle ventiler er helt eller delvist lukkede eller tilstoppede og andre så kæmper for at holde huset varmt.

Prøv at afmontere et par termostater og tage billeder af ventilerne. I samme omgang kan du jo benytte lejligheden til at mærke om radiatoren bliver varmt uden termostaten monteret (hvis du altså har varme på) - det kan give en indikation på om det "bare" er termostaten den er gal med.
hej igen jeg har haft alle termostater pillet af og så bliver alle radiatorer total varm. Jeg har også prøvet at flytte rundt på dem, men det hjælp ikke. jeg vil lige prøve det link jeg fik.
Vi har Danfoss Living Eco på alle vores radiatorer. I stueetagen er der sænket om natten og når vi er på arbejde. 1. Sal er sænket fra kl 22 til 15.

Det ses tydeligt på pilleforbruget. Valgte ikke link versionen da den er noget dyrere. Men har man en fridag/hjemmearbejdsdag jævnligt, ville jeg nok vælge link. Det er irriterende at skulle rundt til alle radiatorerne, for at skrue op.

Hvis man vælger den billige eco model tror jeg godt de kan tjene sig selv hjem.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg bruger EQ-3 termostater fra http://www.eq-3.de/ i vores lejlighed. Det er naturligvis noget helt andet, men som markant billigere alternativ til Danfoss er jeg meget godt tilfreds. Vi har MAX! termostater på alle radiatorer samt vindueskontakt og "ECO switch" ved døren. Det hele kan styres via deres app og/eller online.

Mvh.
Andreas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis