Aftræk til tørretumbler - rottesikret???

Hej!

Jeg skal have lavet et aftræk til min tørretumbler - Ø10 gennem ydevæggen - og har indkøbt diverse remedier - deriblandt denne, troede jeg, tjekkede Duka Stormskærm http://www.billigvvs.dk/Ventilation-Klima-Metalroer-Fittings-Riste--Duka-stormskaerm-137x137-mm-Oe100-mm-867196.html?gclid=CjwKEAjwkui7BRCf64DNtfDupgoSJAA_0LOo1noDrnNQOb_Z1TX3jCV_UiTajFAPPv7OeMpgAb4ZRhoCqqLw_wcB

Men - oh, ve - så vidt jeg kan se, ville det være dejligt nemt for en rotte at kravle ind igennem den - og ind i mit bryggers. Jeg har skrevet til Duka - og de har bekræftet, at den skam ikke er rottesikret - det har de ikke rigtig tænkt over, men de trooor da ikke, der kommer særlig mange rotter ind 
Men - herude på Amager har vi en de problemer med rotter - og jeg sætter simpelthen ikke noget i mit hus, som ikke er 110% rottesikret!

- Er der nogen, der har nogle gode idéer til, hvordan man kan lave sådan et aftræk, uden der kan komme den slags kravl ind igennem???


 Adam

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sådant et spjæld, på vores udsugning i kælderbadet, og når vinden er i et bestemt hjørne, så står klappen og klaprer, hvilket er pi... irriterende at høre på!
Jeg har løst det lidt Storm P. agtigt ved at bygge en rist i teaktræ der er foret med fibertex ud over klappen på væggen.

Men jeg tror ikke at en rotte kan finde på at kravle derind, jo måske for at tjekke det ud, men tænk på at når den kommer til tørretumbleren så møder den et gitter, og bag ved det sidder en ventilator...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Kan du ikke sætte et lille stykke 13,7x13,7 vollier net på muren, før du skruer den fast. Så er det kun insekter der kan komme ind og hygge sig i din tumbler.
Ja et stykke metalnet foran hullet, du skal så nok jævnligt tjekke om det er fyldt med "fnulder" fra tumbleren.
En rotte kan komme igennem et hul, på størrelse med en to krone...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis