Skæring af overgangsskinne i stål

Hej alle

Jeg skal have lavet mig en samling på et hjørne med to ens overgangsskinner som er lavet af børstet stål. så jeg skal på en eller anden måde have skåret en 45 graders vinkel så de to skinner mødes.

Men jeg er lidt i tvivl om hvad man skal bruge til at skære i skinnen så det blir ordentligt og så der heller ikke er risiko for at man skærer man sig på samlingen.

Jeg overvejer at sætte en skive på vinkelsliberensom kan skære i stål men ved ikke om kanten så blir for grov.

alle forslag er velkomne

martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vinkelsliber og 1mm tyk skæreskive, beregnet til rustfri, er nok den bedste løsning for os hobbyfolk.
Du kan jo efterfølgende slibe de skarpe kanter..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svarene. hvad ville i bruge til at slibe det med
En fil til at starte med, og sandpapir til det fine som afslutning.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg sliber oftest med selve skæreskiver holdt lidt på skrå. Jeg ved godt de tynde ikke tåler meget slid på sider, men det er jo heller ikke ret meget du skal slibe. Men når du skærer skal du kun skære ganske lidt, og så køle af med vand, skære lidt køle af o.s.v. Rustfri ændrer farve hvis det bliver for varmt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan også bruge trykluft til at køle med - og det er vigtigt, da rustfrit stål som er blevet opvarmet lidt for meget, mister dets rustfrie egenskaber.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis