Savsmuldstapet af betonvæg

Hej

 

Jeg har noget savsmuldstapet, der meget gerne skal tages af en betonvæn. Der er et lag tapet på, der er malet 2-3 gange.

 

Efterfølgende skal væggene spartles, grundes, filtes og males.

 

Hvad er den letteste måde at tage savsmuldstapeten ned på?

 

Mvh


www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du smører med tapet opløser blandet i det forhold der står på flasken. Hvis det er malet med plastmaling skal det rives noget op så vandet kan komme ind under. Tapetopløser er bare vand, men tilsat noget der gør at det forbliver vådt ret længe. Almindelig vand i en forstøversprøjte kan også gøre det, men så skal det sprøjtes på ofte da vandet tørrer ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Knofedt.

fungolf
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Så følgende fremgangsmåde er fin?

1. Skære nogle riller med en hobbykniv i tapeten
2. Smøre tapetopløser (noget anbefalesværdigt mærke?) på hele væggen.
3. Pille det hele ned med en spartel
4. Efterslibe

-------

5. finspartle væggen - slibe efterfølgende
6. grunde væggen
7. lim + filt på væggen
8. fylder på filten
9. male, male og male

Mvh.

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
Tapet damper kan klare opgaven rimeligt nemt, afhængig af malings typerne der er brugt.
Kan lejes for fornuftige penge i byggemarkederne.

 

Er tapetdamperen lettere at bruge / hurtigere til at klare jobbet? Har aldrig prøvet at tage tapet ned før

Jeg kan se, at de ikke koster særlig meget kontra leje pr. dag, så det kan nok bedst betale sig at købe en. Kan du anbefale en bestemt?

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har ikke selv erfaring med nogen, ikke været relevant endnu, så kan ikke komme med konkrete anbefalinger af modeller.

 

Tapet damper tager kun et meget lille område ad gangen, hvorimod en væg der er våd i et par timer skrabes let med en spartel. Bland eventuelt lidt opvaskemiddel i vandet, så hæfter det bedre på væggen.

Man kan også slibe med rondel eller båndsliber hvis der er flere lag maling udenpå. Men ofte går der store flager af alene med en skarp tapet spartel. Altså dem med knive i. Det kunne være sådan en fyr


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok Så lyder tapetopløser som den rigtige løsning for mig.

Så hvis jeg skærer en masse riller i tapetet, og sprayer det hele ind i tapetopløser, og lader det sidde et par timer, så burde det være til at skrabe ned med en spartel/tapetskraber?

Mvh.

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
Du kan jo prøve hvad der bedst til at "ødelægge" maling overfladen, men jeg vil tro det er tapetskraberen. Det kommer an på hvilken og hvor meget maling der er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen

Nu forsøgte jeg mig lige på et lille stykke blot med en hobbykniv og en spartel - intet andet. Og jeg kunne rimelig let få den yderste del af savsmuldstapetet af. Den inderste del af tapetet - som er meget tynd - sidder noget bedre fast på betonvæggen.

Kan det betale sig at fjerne hele det yderste lag, og så smøre alt det andet ind i tapetopløser? Læste endvidere et sted, at man efter at have smurt væggen ind kunne lægge afdækningsplastic udover hele væggen for at væsken ikke skulle fordampe. Derefter lade det sidde et par timer og så fjerne det med en tapetskraber/spartel.

Lyder det fornuftigt?

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også