Trailer 3205S Brenderup - 10 år ny

Når nu bunden alligevel er afmonteret og jeg venter på en ny plade, så tænkte jeg lidt.

1. Skulle man flytte trækstangen 20 cm frem, så der bliver bedre plads til en kasse foran.
2. Skulle man montere noget holdeværk under bunden, så ramperne altid er med traileren.
3. Har I andre forslag?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der nogen der har lavet disse ændringer?
For/ imod

Billeder?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Jeg ville ikke forlænge, for jeg tror det går ud over typegodkendelsen, ligesom ledninger ikke kan nå. Og med hensyn til opkørsels ramper under, skal du tænke på om du stadig kan køre hvor du ønsker uden at det går imod på en grusvej eller ved fortovs nedkørsel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Kablerne er lange nok. Der ligger mere end 60 cm i hver side rullet op.
Ang. køreramper. Så er der plads mellem aksel og trailer rammen. Så hvis de skraber på grusvejen, er det også andet der bliver ramt ;-)

Traileren er den samme model som 500/750 kg

Vangerne er med forberedte montering af 2 aksler hvor hjulene er udvendige på traileren.

Nu er den med 1 aksel og hjulene inde under traileren. 


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hej bindestreg

Du skal nok ikke lave for meget om på den uden at tjekke at det er lovligt.
Spørg fabrikanten.
Har selv en bådtrailer, hvor jeg har fået at vide af politiet, at der for sådan een er en regel om at "den skal være trafiksikker" - fordi man kan stille på alt muligt på sådan een. Så hvis du bliver stoppet, så vil det vigtigste de kigger på, sandsynligvis være om det er 110% sikkert at køre med. 

Jeg vil mene, at HVIS du laver noget om, så skal det være solidt og ordentligt. Samt tænk på tyngdepunkt for kassen/hele traileren - det skal jo give et bestemt kugletryk - det er jo meget vigtigt.
Ramperne - er det plader til at køre op på? - de skal jo sidde GODT fast uden at stritte ud nogen steder. Og må ikke ryste løs. Om du så tryller dem ind under eller hvad du gør.

MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.
Hej "store" A ;-)
Ja, ramperne er de lige, som er beregnet til at køre på med lidt af hvert.
Jeg nøjes med at lave et pladssystem under bunden, men over akslen.
De kan lige akkurat være indenfor for/ bag klap på traileren. Så de stikker ikke ud når jeg er færdig.
Der bliver en tværplade i front, så de ikke kommer farende ved en simpel opbremsning.
Bagerst laver jeg tværplade med vippebeslag og en lukke anordning. Man skal godt ned på knæ for at se monteringen.
Jeg regner med at bruge en metalkabelbakke galvaniseret - ala denne her: http://urlen.dk/2lf
Den skal bare have den rigtige bredde og højde. Monteres med metalbeslag i vangerne.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Annonce
Tror du kabelbakker er stabile nok, og de er jo også temmelig glatte.
Jeg ville købe nogle lige ramper i alu, de vejer ikke ret meget, og har en udformning så dækkene kan få bid.
http://www.harald-nyborg.dk/p1187/rampesaet-lige-150x20x3cm-400kg

Vi prøver igen, i morgen --

Tror du kabelbakker er stabile nok, og de er jo også temmelig glatte.
Jeg ville købe nogle lige ramper i alu, de vejer ikke ret meget, og har en udformning så dækkene kan få bid.
http://www.harald-nyborg.dk/p1187/rampesaet-lige-150x20x3cm-400kg

 


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg synes det lyder som om det er HYLDEN til alu ramperne der skal laves af kabelbakker. Jeg kan godt nok ikke se hvorfor, da de sagtens kan bære sig selv. Kommer forenden ind i en "lomme" og bagenden bliver sat fast også, så bliver de der. Den kabelbakke er blot ekstra vægt uden at have nogen virkning. Det system kan også kun virke hvis det er den lige type. Der laves også (på mit arbejde ) nogle der buer opad. Så kan man bedre køre op med en plænetraktor, uden at skærebordet går på bunden der hvor trailer begynder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis