Indbygning badekar

Jeg har indbygningsbadekar, jeg skal have monteret en front på, hvor der skal sættes fliser. 

Min VVS-mand har lavet forbindelse til et gulvafløb med vandlås uden for badekaret, og har monteret afløb fra badekar til afløb uden vandlås (så der ikke er noget at rense under badekar).

Gulvet under badekaret er vådrumssikret, ligesom væggene hele vejen op og 50 cm ud fra badekar.

Min VVS-mand siger at jeg nu bare skal mure det inde, fx. med multiplader eller lignende. Der skal ifølge ham ikke laves udluftning eller inspektionslem. Det er selvfølgelig dejligt ift. at der gør arbejdet lettere og flise-fronten pænere, men det virker også bare lidt forkert ikke at kunne kigge derind. Da der er vådrumssikret vil der jo potentielt kunne komme til at stå en balje vand derinde, hvis afløb er utæt. Og hvad med den kondens, der skabes?

Hvad har I andre gjort?

Hans

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hans
Du kan jo lave en inspektionslem, eventuelt sæt en rist i stedet for en flise.
Jeg kan beds lide, man kan komme ind til installationen under badekaret.
Personligt ville jeg finde en anden løsning end op muring. plastik plade malet træplade et eller andet der nemt kunne fjernes
Lennart

Leo
Jeg så i dag noget smart, badekarret blev monteret i en flamingo kasse der passede til karret. Flamingoen var afpasset sådan at den passede til at blive beklædt med fliser og i den ene ende en firkantet klods der kunne beklædes med en flise så fugen bare skulle skæres op så kunne den tages ud. Da kassen var flamingo, holdt den også på varmen fra karret når det blev fyldt med varmt vand. Sk... smart :-)

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg bryder lige ind. Ja det lyder smart, hvor så du det henne?
Jeg så også for et stykke tid siden i tv, et køkken der blev opsat på og med flamingoplader...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det bliver sat op i hus vil har flise arbejdet i. Der skal fliser på, jeg skal prøve at tage et billede næste gang jeg er derude. Det står derude men er ikke sat op endnu.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også