salus iT600 system erfaring?

Vil høre om der er nogen der har noget erfaring med Salus iT600 link systemet til radiatortermostater? overvejer lidt og sætte sådan et system på mine 3 radiatore i stue + en i køkkenet, da jeg alligevel skal have lavet dem om fra returventiler til fremløbsventiler.. så kunne det være meget rart og kunne styre, især de 3 i stue på den samme rumføler.

Danfoss syntes jeg der har været meget kritik af..

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har nu haft Salus i et år og er generelt glad for systemet. Hvis man har fjernvarme kan der nok opnås en besparelse, jeg har pillefyr og her er besparelsen nok minimal. Så det er først og fremmest komforten der er afgørende for mig. Jeg havde først Danfoss Living på prøve, men fravalgte det pga en ikke alt for smart betjening og fordi føleren sad i selve radiator termostaten. Mine radiator termostater sidder i mange tilfælde bag møbler eller reoler, så her er en rumtermostat en stor fordel, og det har Salus, hos Danfoss skal det tilkøbes. Jeg har også vinduesføler på et par af vinduerne, så varmen er afbrudt i den tid vinduet er åbent og ikke kun 30 min, og her kan man koble alle de radiatorer på man ønsker. Alt i alt er betjeningen rigtig god ved Salus, der er rigtig mange muligheder for forskellige opsætninger og tidspunkter, selvom opsætningen nok kan være lidt indviklet for nogen. Min eneste anke på Salus Home er, at radiator ventilerne, eller rettere aktuatorerne støjer når de regulerer. Det hører man når der ellers er stille  Om det også er et problem med Danfoss Living, ved jeg ikke, jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være værre her.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis