tegninger fra byggefirmaer

Hej vi står til og skal ha bygget nyt træhus, og har i den forbindelse fået tre forslag fra 3 forskellige firmaer, der var et firma der ramte plet ang. Indretning. Men det var 100000 dyrere end et andet firma vi hellere ville handle med, hvad gør vi så. Må vi ta forslaget fra det ene firma og vise til det andet? Kan vi komme galt afsted? På forhånd tak for hjælpen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg byggede selv (træ)hus for tre år siden, og jeg endte med at få en arkitekt til at slå stregerne. Det er de bedste penge der er givet ud. Huset blev ikke dyrere af det, men der kon en flok fine detaljer med, som ingen af typehusene har.
Og så arbejder arkitekten for mig, hvor et husfirma arbejder for sig selv. Det vil sige, at de har eres egen kage at mele, hvor arkitekten meler din kage.
Med hensyn til at dele et firmas tegning med et andet firma... Personligt synes jeg det vil være lidt lusket, men I kan jo fortælle det andet firma, hvad det er I vil have. Der er næppe noget ulovligt i at vise tegningen til det andet firma så længe de ikke kopierer (krænker ophavsretten), men blot lader sig inspirere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis