Nyt gulvvarme anlæg

Vi er så småt ved at være klar til at finde anlægget til vores fremtidige gulvvarme og har kigget på Danfoss living eller den model næsten alle her i Aalborg bruger (thermix, Aalborgmodellen).

Nu er jeg så heldig at arbejde et sted, der sælger dette videre til VVS/ butikker. Så jeg kan få det til en god pris. Men inden jeg går igang med dette, så er jeg lidt i tvivl om jeg kan gøre følgende:

Vores ombygning er delt op i to omgange, så den eksisterende fjernvarme bliver vi nødt til at have samtidig med det nye bliver koblet på. Hvis vi fjerner den eksisterende (originale løsning fra 1974), så vil vi ikke have noget varme i halvdelen af huset til vinter eller varmt vand for den sags skyld :-(

Så jeg har forberedt en midlertidig samling (synlig), på det fjernvarmerør, der går rundt til halvdelen af vores radiatorer (PT. koblet fra nuværende anlæg). Her vil jeg så tilslutte (midlertidigt) PEX-rør hen til det nye anlæg, som så skal forsyne gulvvarme og den del af radiatorer, der PT. er lukket. Returen i det nye anlæg, havde jeg så forestillet mig at koble på den gamle retur, som efterfølgende går tilbage til det gamle anlæg.

Så når denne midlertidige løsning som jeg forestiller mig er færdig. Så vil det nye anlæg forsyne halvdelen af huset og smide sit retur-vand ind i det gamle anlæg, hvor der også er en 3 radiatorer tilkoblet.

Næste forår går vi så igang med anden halvdel af huset og laver så den endelige rigtige løsning i de tomrør jeg trækker nu og fjerne de gamle rør og trykgregulator m.m.

Er dette muligt - kan jeg koble det nye anlæg i forlængelse af det gamle.?

Kunne godt tænke mig at høre ad inden jeg tager fat i VVS'eren, da det skal gøres af ham grundet det er direkte anlæg vi har idag. Det ville være rart at høre om muligheden foreligger inden han begynder på en masse snak, som jeg ikke helt forstår og pludselig står med en kæmpe regning fordi han måske øjner chancen for at lave hurtige penge to gange (håber I forstår meningen - ikke at kritisere VVS'erne)

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis