Stanghækkeklipper

Efter at have brændt adskillige elektriske hækkeklippere af, overvejer jeg at købe en benzindrevet stanghækkeklipper. Er der nogle kloge mennesker herinde der har erfaringer med dem? Jeg har lidt kig på denne model:http://www.primusdanmark.dk/4takts-...-2337.html      

På forhånd tak 


Jimmy
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lige den rygbårende model har jeg ingen praktisk erfaring med. Har dog nogle års erfaring med de tilsvarende værktøjer, der drives af en ordinær totaktsmotor for enden af stangen.

Buskrydder/græstrimmer syntes jeg ikke er særlig behagelig og arbejde med. Det skyldes håndtagets udformning, der på en lige stang bør være udformet som et rigtig buskrudderhåndtag (cykelstyr) eller være udstyret med et krumt rør som en græstrimmer. Det andet her midt i mellem, gør det meget anstrenge og benytte den mulighed for ikke og sige umuligt med en buskrydderklinge som den medfølgende meget tunge treblaede. Med Selve snørehovedet fungere da, men syntes at være noget en vis mand med horn har frembragt når der skal "fyldes snøre på igen.   

Stangsaven fungere helt fint uden yderligere bemærkning.

Stanghækkeklipperen fungere, men klingelængden er for kort. Knivene kunne samtidig godt være konstreret så de kunne gabe over nogle større grene og være konstrueret, så grenene er knap så tilbøjelig til og blive presset ud under klipningen. Forvent ikke du kan "skønklippe" en hæk med  klipperen, som med en ordinær hækklipper, og da slet ikke på oversiden.  Bruger den selv til klipning af min miabellehæk hvert år med en ekstra forlænger, så skraldemanden kan få sine 4 meters fri højde, til sin under 3 meter høje skraldedyt. 

Generelt for værktøjet kan også siges, det er tungt og kunne være bedre konstrueret.

Skal man bruge "værktøjet" meget, bør man absolut tænke på og købe det som særskilte maskiner.

 

Håber ikke jeg glemte noget. Ellers må du spørge ind. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for det gode svar du har nok ret i det med buskrydderen, det havde jeg ikke tænkt på. Men jeg skal mest bruge den til at klippe hæk, måske skal man investere i den ekstra kraftige/bedre hækkeklipper som er ekstraudstyr. Det er ikke så vigtigt for mig at hækken bliver super pænt klippet. Det skal bare overståes hurtigst muligt.

 


Jimmy
Kender du noget til kvaliteten på den jeg har linket til?

Jimmy

Jeg har sådan en Hitachi CH55EPA stangklipper, den køre super godt, og klipper også rigtig god, men bruger den nu ikke længere, jeg synes ikke det er nemt at klippe hækken lige med en stangklipper..
http://byg1.dk/shop/hitachi-ch55epa-sm-6755p.html

Vi har en Husqvarna stangklipper på arbejde, den er på ingen måde bedre.

Jeg købte en Akku hækeklipper, den er jeg super glad for, det er den der har dømt stangklipperen ude.
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-18v-li-ion-2354p.html?gclid=CNXe7rDzzc0CFQLjcgod69sH1A

Jeg har en ældgammel AEG 230 volt hækeklipper med 65 cm sværd, den æder sig igennem ret så meget, og er nem at klippe hækken helt perfekt med, men tung, og så er der besværet med ledningen, så den bliver kun brugt hvis hækken skal klippes ned i højden eller bredden.

Jeg har over 100 meter hæk, og 3/4 dele klipper jeg på begge sider...
 


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af jimmyheisz på 29-06-2016 20:28

Tak for det gode svar du har nok ret i det med buskrydderen, det havde jeg ikke tænkt på. Men jeg skal mest bruge den til at klippe hæk, måske skal man investere i den ekstra kraftige/bedre hækkeklipper som er ekstraudstyr. Det er ikke så vigtigt for mig at hækken bliver super pænt klippet. Det skal bare overståes hurtigst muligt.

 

På den under den halve tid og 2,5 gange billigere, er det en sådanne du skal have  http://www.primusdanmark.dk/h%C3%A6kkeklipper-benzin-p-3096.html   Resultatet bliver også mindst  2,5 gange pænere. 

Kort og godt, den omtalte model duer ikke til en almindelig paracelhus hæk når jeg bliver spurgt. 

UPS. Glemte linket.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
ok, jeg er lidt træt af den høje vægt på min gamle el-model. Måske er løsningen en akku-model. Mener du at de er kraftige nok?

Jimmy
Skrevet af jimmyheisz på 29-06-2016 20:30
Kender du noget til kvaliteten på den jeg har linket til?

Det er almindelig Kineser kvallitet år 2016, hverken bedre eller ringere end det plejer og være. Der du påtænker og købe, er der en chance for du kan købe reservedele om 5-10 år til maskinen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 29-06-2016 21:28

På den under den halve tid og 2,5 gange billigere, er det en sådanne du skal have  http://www.primusdanmark.dk/h%C3%A6kkeklipper-benzin-p-3096.html   Resultatet bliver også mindst  2,5 gange pænere. 

Kort og godt, den omtalte model duer ikke til en almindelig paracelhus hæk når jeg bliver spurgt. 

UPS. Glemte linket.  

 

Personligt bryder jeg mig ikke om sådan en benzinklipper, den er alt for tung, vi har Stihl af den type på arbejde, den ligger og rådner op på hylden

 

Billede af den du linker til-

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
"Efter at have brændt adskillige elektriske hækkeklippere af"
Undskyld jeg spørger, det er af ren nysgerrighed, men hvordan brænder man en hækkeklipper af, ved almindelig brug?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jeg er typen der venter med at klippe hækken til det er alt for sent, så jeg kommer vist til at overbelaste min maskine med at klippe i alt for tykke grene.

Jimmy
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis