Siemens opvasker varmer ikke.

Hej alle

Håber i kan hjælpe. Den vasker fint. Men det bliver ikke rent. Eller varmt.
Høre at det kan være mangel på vand. Og jeg skal rense noget!
Men hvad og hvordan?

Er lidt på den 😊 Håber i kloge mennesker kan hjælpe.


Med venlig hilsen


Mark
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ups. Sikkert pga. Manglende varme. Så står den på 1 minut i uendelig langtid.
Den vil ikke afslutte.
Hej Kewin

Mange tak for svaret. Er det denne plastik føler der når vandet stiger, aktiveret en lille kontakt.
Den bliver aktiveret. Jeg forventer det er den kontakt der sender strøm til varmen. Eller noget helt andet?

Mvh Mark
Hov... Havde da ikke lige set dine billeder. Mener bestemt opvaskemaskinen ved at der er vand nok i maskinen når den øverste microswitch bliver aktiveret. Men gør den ikke det så vil den heller ikke varme. Prøv at sætte maskinen igang og vent til den er igang med at spule. Se efter om den lille blå pind "skubber" sig lidt ud mens den tager vand ind. Gør den ikke det så prøv det manuelt, altså at vippe lidt i den så kontakten bliver aktiveret. Så burde den varme.

Det kan også være den lille microswitch der er defekt. Men prøv lige det andet først.

Kewin
Uden og have set billederne, kunne det vel også være noget så simpet som et overbrændt varmelegme/forsyningsledning eller relæet på styringen der er øg ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har prøvet at holde den lille arm ude. Jeg er kommet frem til, at det må være elektronikken / styringen der fejler.
Har valgt at købe nyt. Øv. Hader ikke at kunne lave det selv.

Men mange tak for jeres hjælp 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis