Beklædning og vådt vindpap

Godmorgen

Jeg står med et halvt hus der er lukket med tag og vindpap og er i tvivl om jeg kan lægge beklædning - både inde og ude nu når det har regnet så meget og vind pappen er gennem blødt.
Jeg har lagt isolering, og er i tvivl om hvad det næste skridt skal være. Kan jeg lægge dampspærre og inderbeklædning, selvom vindpap og isolering har fået fugt, eller vil jeg så fange fugten inde i væggen?
Jeg tror jeg først kan lægge yderbeklædning når vind pappen er tørret ind, er dette rigtigt?

Måske siger det sig selv, men vil bare lige sikre mig at jeg ikke gør en kæmpe brøler, men vil jo samtidig så gerne komme videre 😃
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville sætte yderbeklædningen op, med min. 20 mm afstandslister mellem beklædning og vindpap. Hvis det ikke er beskadiget, skal det nok tørre. Hvor det måtte være beskadiget, skal det erstattes. Husk musesikring forneden. Herefter ville jeg tage den fugtige/våde isolering ud og tørre den grundigt før jeg satte den tilbage, for at undgå fugt i konstruktionen. Til sidst dampspærre og indvendig beklædning. God arbejdslyst :-)

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis