Støbe betonstolpebærere ekstra fast?

Jeg er ved at lave en carport på "næsten" 50m2, som skal stå på 11 stolper.

Den gamle carport, som var ca. halv størelse, stod på færdigtkøbte beton-stolpebærere. Altså stolpesko hvorpå der allerede er støbt en ca. 60cm lang betonklods under. De er ca. 10x10cm i toppen og lidt bredere i bunden.

Da jeg så bestiller varer til den nye carport mener sælger at jeg skal bruge en bunke poser med stolpebeton. Jeg spørger hvorfor, når jeg nu har de færdige stolpebærere. Svaret er at man bør støbe betonstolpebærerne fast med yderligere løs beton.

Jeg har aldrig hørt om det før, og de færdigtlavede betonstolpebærer sælges da vist også på at man slipper for at rode med beton.

Kan det passe? Eller har sælger, som ikke har set eller fået beskrevet hvordan mine stolpebærere ser ud, misforstået hvad jeg spurgte om?

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ligge en 40x40 flise eller Lign. i bund og stille stolpebærer ovenpå (så har den større område at presse på og du vil helt sikkert undgå den "synker" med tiden.... Under alle omstændigheder er 60 Cm ikke (frostfri dybde) har du lidt brokker eller mursten er det rigeligt at smide dem i hullet omkring stolpebæren og stampe lidt så vil det være så godt som støbt !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis