Male skifer?

Hej.

Først vil jeg starte med at sige jeg har søgt en del om emnet med en masse blandede svar, derfor denne tråd.

Sagen er den jeg har et hus fra 1973, hvor der i køkken alrum er lagt skiferfliser. Fliserne er blevet lidt trætte at se på. Det er lidt plettet og har generelt mistet sin glød.

Jeg har i løbet af de sidste par år prøvet med forskellige rengøringstekniker, klinkeolier osv. Fælles for dem alle er at de bliver pæne i nogle uger, men går tilbage til den kedelige overflade igen.

Jeg har også malet fugerne med en maling, så den fremstår lysegrå. Det hjalp rigtig meget.

Mit spørgsmål går på om man kan male fliserne og fugerne? Jeg tænker en matsort farve. Men hvilken maling ville være egnet til dette? Hvad med det man bruger til at male tag med?

Det skal jo helst også være lidt slidstærkt da det er i et køkken alrum.

Håber nogen kan hjælpe.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det er at tisse i bukserne, at forsøge at male dem.
Tagmalingen tror jeg er "giftig", da den er beregnet til udendørs brug og tror heller ikke den er slidstærk nok i forhold til at gå på det.
Det eneste der måske kan holde i længere tid, kunne jeg forestille mig være Epoxy maling, men kvadratmeter prisen på det er ret så høj, så jeg ville nok overveje at skifte klinkerne selvom det er et stort arbejde.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svaret.

Jeg tror du har ret i at det bliver en midlertidig løsning.

Der er ikke plads til at lægge et nyt lag oven på de gamle. Desuden svinger de meget i tykkelsen og er lagt direkte i slidlaget, så selvom jeg tog fliserne af ville det kræve en del spartling.

Hvad med gulvmaling? Til beton, cement og træ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har ingen erfaringer med gulvmaling... og dog
Jeg har malet et beton gulv i vores kælder, og det har holdt fint i 6 år nu... men der ligger også altan tæppe ovenpå, så det bliver ikke slidt
Jeg har lige malet en trappe i træ, men der gælder det jo om at rense alt gammelt lak af og komme helt ned til råt træ, inden man grunder og maler med gulvmaling, og det er hulens dyrt i forhold til almindelig maling til paneler og døre
Lad os håbe at nogle af de proff malere der er herinde, kan give deres besyv med


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du skriver "skifer" - der det ægte skifer (natursten) eller noget fiberbetonhalløj, der skal efterligne ægte skifter?

Det du kan gøre for at shine det op er at give den en ordentlig omgang voks, og så polere det op.
Hvis det bare er fibercement, kan du gå hen og bruge det som man bruger til betonindustrigulve. Weber, Sika, Mappei, younameit.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også