TV med mulighed for at se én kanal og optage en anden kanal samtidig + ikke-kodet ekstern harddisk

Nu skal jeg købe nyt tv igen. Det gamle smarttv på 2 år og 1 uge betalte forhandleren heldigvis pengene tilbage for. Det næste tv skal kunne vise én kanal og optage en anden kanal samtidig og så skal det ikke optage på en ekstern harddisk hvor optagelsen er kodet og ikke kan vises på naboens tv - eller for den sags skyld på et tv af samme fabrikat. Altså optagelse og visning fuldstændig som den gode gamle VHS 

Er der nogen her, der har et godt forslag? Det duer ikke at tale med "de store forhandlere". De er komplet hjernevaskede og får deres løn for ikke at oplyse om den slags

- det kan også være en facebook-gruppe (jeg kan ikke finde sådan en)

- et website/hjemmeside

- et forum i lighed med dette eller eksperten.dk

- andet?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

www.flatpanels.dk seriøs og god hjemmeside
www.recordere.dk lidt mere teen agtig har jeg indtryk af, men mange kloge hoveder

tror ikke du kan optage ukodet. men du skal se efter et tv med twin tuner som typisk er i den lidt højere prisklasse. Eller kan man garanteret få harddiskoptagere ret billigt i dag

Ellers kan jeg anbefale samsung 6-serie og op.

Elgiganten har týpisk rigtig gode priser OG du må pakke dit tv ud, sætte det til og teste det derhjemme, og stadig have fuld returret på det! Det er lækkert (tjek dog lige om det også gælder ved almindelig butikskøb og ikke kun click&collect samt leveret)

Hejsa fru Hoffman..
Du kan sagtens få et tv med 2 tuner, så du kan optage på den ene tuner og se tv på den anden.. det andet du vil er desværre ikke lovligt.. det kaldes at kopiere og det må man ikke gøre med digitalt tv (og der findes ikke andet).. du må tage kopier til dig selv, og ikke til andre.. det er noget skidt, men sådan er det. ;-)
Mvh Jan

Hej med jer og tak for svar.

Nu er jeg jo ikke ude på at stjæle noget. Jeg er med på den med twin-tuner, men "sagtens få" er vidst store ord. Hvilke fabrikater har mon det, ud over Samsung (jeg synes, der har dårlig SmartTv- og tekstTv-funktioner uden at anskaffe ekstra udstyr) og Sony? Elgigantens ansatte ved ikke et klap om sådan noget (eller også har jeg blot haft fat i de 6 personer, der er ikke ved det).

Det er ikke alle tv, der knytter en kode til en ekstern harddisk (3 stk.), men hvilke? Årsagen til at jeg skifter tv igen er at mit "nye" Philips fra maj 2014 ustandselig gik i stykker og fik skiftet printplader - i A4-størrelse - flere gange. Hver gang kunne jeg så kassere alle de udsendelser jeg havde optaget, som jeg gerne ville se på et andet tidspunkt. De er tabte. De ville aldrig kunne ses et andet sted. Jeg fik efter 2 år og 1 uge min penge tilbage og skal nu reinvestere - og det bliver ikke i Phillips.

Al det pladder om ophavsret har intet med privat fjernsynskiggeri at gøre. Det har aldrig været ulovligt at optage TV-Avisen og se udsendelsen igen og igen på et af børnenes fjernsyn - også sammen med naboen. Hvorfor skulle reglerne for resten være ændret i forbindelse med indførelse med digitalt tv. Der findes da stadigvæk billedrørsfjernsyn, der blot kører på "tv-bokse" og dër har VHS fortsat kronede dage.

Det her er en besværlig sag - også for flatpanels.dk. Hmm. Jeg må på jagt igen.

Du kan købe et SONY KDL-32WD753 til 3949 kr. i HI-FI klubben. Det er med to tunere og mulighed for optagelse på f.eks. en usb harddisk. Uanset, hvad du kunne i gamle dage med VHS bånd, så har tiderne ændret sig og er blevet digital med, hvad det giver af muligheder for kopibeskyttelse. For øvrigt kan du se TV udsendelser på din computer og få vist det på dit TV via et HDMI kabel.

fase
grunden til at det er ulovligt ved digital kopier i forhold til din gamle VHS er at digitale kopiere er en 100% kopi. dvs du kan blive ved med at tage kopier af kopierne uden tab af kvalitet og at det er nemt at distribuere til hele verden. Det kunne man ikke med VHS.(det var i hvert fald så svært, så det var det samme sim umuligt).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis