siemens opvaske maskine i stykker efter lyn nedslag

Hej alle,

Håber nogen kan hjælpe. Vandhane og afspændings indikatore blinker i takt og maskinen vil ikke noget. I manualen under fejl står der ikke noget om dette. Jeg har prøvet "reset" ved at holde start i 3 sekunder og slukke helt for strøm men uden held.
Maskinen er: http://www.siemens-home.bsh-group.com/dk/supportdetail/product/SN45M205SK/50#/tab=section-firstaid


Alle forslag modtages med stor tak.


<p>Root_73</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal tage strømmen helt fra maskinen i min 30 sek.

 

hvis maskinen har fået overspænding, pga lynnedslag, burde HFI relæ slå ud. Modsat kan en overspænding brænde printet af. Dette r en forsikringssag

 

HPFI relæ slår fra ved fejlstrøm og ikke nødvendigvis ved overspænding. Der er nogen HFI der har den "ulempe" at de slår fra bare der bliver meldt tordenvejr i Polen, men det er de ikke beregnet til.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af uldal på 26-06-2016 16:46
hvis maskinen har fået overspænding, pga lynnedslag, burde HFI relæ slå ud. Modsat kan en overspænding brænde printet af. Dette r en forsikringssag

Rigtigt - det er sandsynligt, altså ikke at HPFI burde slå fra - men at printet er brændt af.

Har selv haft en lignende skade på min induktionskogesektion - og der dækkede forsikringen.

Også i forbindelse med tordenvejr og lyn.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for svarene.
Ja vores HPFI havde slået fra men det var nok for sent. Har også fundet ud af to af LAN porte på routeren også er stået helt af og de to andre kører kun med 10Mb hastighed.
Er nu meldt til forsikringen og ny router er på vej

<p>Root_73</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis