drypnæse mamgler under vinduer

Hej
Jeg byggede for 16 år siden et sommerhus med træbeklædning. Desværre var jeg dengang ikke opmærksom på at man montere drypnæse skinne under vinduer INDEN vinduer monteres...

Jeg har derfor i dag vinduer hvor nederste kant flugter med udvendige blokhus brædder.

Jeg forestiller mig at jeg skal skære en 10 mm rille under vinduer i blokhus bræder og så skyde en drypnæse i alu ind - der skal naturligvis være luft mellem yderste vindues kant og alu skinnen, men hvor langt ind bør alu skinnen gå under vindue, og hvordan skal jeg fastgøre denne ? (med silikone..?)

Et andet spørgsmål: Jeg har i øverst i gavlen nogle trekant vinduer, disse er på ydersiden afsluttet rundt om med en liste. Da vinduet er trekantet og støder op mod blokhus brædder er der naturligvis en del mellemrum mellem blokhusbrædder og listen.
Listen har på oversiden en hældning på ca. 35 grader og der vil jo kunne komme vand ind mellem listen og blokhusbrædder - skal der tætnes her med silikone eller andet ?
Ligr så med de normale vinder som på oversiden er afsluttet med en liste - skal denne ikke tætnes for at undgå vand løber fra væg og ned under listen
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis