Støbe nyt gulv

Jeg skal i gang med at støbe gulv på badeværelset. Eller det vil sige, at min onkel (som har været betonarbejder), skal lægge det. Jeg hjælper til. Jeg vil bare være sikker på at vi gør det korrekt.

Vi har brudt det gamle gulv op. Og har planer om at lægge elvarme også. Gulvet er kun 2 m2. 

Nogen der kan fortælle hvor længe det skal hærde før vi kan lægge klinker? Jeg tænker på vådrumsmembranen.

 

Planen er, at gulvet lægges mandag. Så troede jeg jo at vi bare lagde klinkerne et par dage efter. Men nu kan jeg læse om hærdetider på 28 dage, og vådrumsmembran som ikke må påføres før betongulvet er hærdet færdig.

Min onkel siger vi skal vente 3-4 dage, men han har ikke erfaring med vådrumsmembran.

Jeg skal i gang med at støbe gulv på badeværelset.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kmflisemester på 05-07-2016 05:11
I forhold til membranen, kun at du skal være omhyggelig med at membranen ikke bliver brudt der. Jeg går ud fra at du mener huller og ikke buler. I forhold til fliser afhænger det lidt af størrelsen. Hvis det er mosaik, er det vigtigt at væggen er helt lige da ALLE buler og lunker kan ses i fliserne. Hvis det er 60 x 120 som jeg satte op igår er det kun vigtigt at væggen er lige og i lod og uden buler, da der går en god halv spand lim til hver flise og mindre huller har ingen indflydelse på hvordan flisen sidder. Hvis det rent faktisk ER buler som du skriver, vil jeg anbefale at slibe dem ned, da de kun giver problemer ved opsætning.

Buler er måske det forkerte ord. Det buler ikke udad. Der er tale om ujævnheder. Hvis det havde været en væg i stuen som skulle have filt på, så ville man spartle. Fordi at disse ujævnheder/lunker ville kunne ses.

Jeg vil ikke mene, at der er tale om huller. For jeg har pudset alle huller ud. Så der er mere tale om ujævnheder på 1-2 mm. Nogle steder er der store ujævnheder. Altså en flade på 20x20 cm hvor væggen ændrer sig med 1-2 mm.

Jeg skal montere 30x30 cm klinker på væggene.

Jeg vil mene, at hvis det var vægge i andre rum, ville man ikke gøre mere ved det, da klæben ville dække det uden problemer.

Men vil bare være sikker på at membranen ikke er for sart til disse ujævnheder.

 

 

Hvis du vælger at spartle, skal du være opmærksom på at du skal bruge en vådrumsspartel, der er specielt konstrueret til vådrum.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af ViFixerDet på 05-07-2016 09:08
Hvis du vælger at spartle, skal du være opmærksom på at du skal bruge en vådrumsspartel, der er specielt konstrueret til vådrum.

Jeg vil jo helst undgå at spartle. Derfor mit spørgsmål. Der kommer klinker på, så som udgangspunkt vil kløb + klinker jo dække alle ujævnheder. Vil bare være sikker på at jeg godt kan vådrumssikre en væg som er lidt ujævn.

 

I øvrigt. Er der nogen der kan svare på om jeg skal fjerne hele membranen som har været påført tidligere? Jeg har fjernet 95 %,men det sidste er stortset umuligt at få af. Så hvis ikke det giver probldemer vil jeg påføre den nye membran udover de steder der stadig sidder den gamle membran?

 

 

Ja det kan du godt, hvis den gamle membran sidder fast. Vi har en beton sliber og ville nok tage det hele, men det er lige så meget fordi at hvis vores kunder har betalt for at fjernet membranen, så skal den selvfølgelig fjernes helt.
Hvis det er 30x30 fliser kan du også bare køre hen over de værste huller.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også