Dc Volt regulering til stor motor?...

Jeg kan flere steder på nettet finde guider og diagrammer Der viser hvordan man med et simpelt kredsløb kan regulere dc spændingen og derved hastigheden på en motor. Det er lige det jeg står og mangler. Men! Alt hvad jeg finder, er beregnet til små motorer, eksempelvis til rc biler og håndværktøj. Og det hjælper mig desværre ikke så meget, da det kredsløb jeg skal bruge, gerne skal kunne håndtere en 800 Watt dc motor der skal forsynes med en spænding på 12- 48 volt. P.t. Øges spændingen/hastigheden med kontakte der tilslutter et batteri af gangen. Men da disse spring på 12 volt ad gangen hverken er særlig behagelige eller sunde for motoren håber jeg på jeres hjælp til en brugbar løsning.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske sådan en fyr:
http://www.ebay.com/itm/6V-90V-15A-Pulse-Width-Modulator-PWM-DC-Motor-Speed-Control-Switch-Controller-/301390515744

Men der er mange andre muligheder, prøv at søge efter en: PWM motor regulator 48V
(De 48 V er med i søgestrengen for at filtrere lidt i svarene, men jo flere detaljer du putter i søgestrengen jo bedre resultater )


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis