Udbedring af huller i trædør

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en ny. Sådan en celle-dør koster ikke ret meget. Det kan ikke svare sig at forsøge at reparere den.
du kan ikke reparere den så den bliver pæn men de kan fås i alle byggemarkder fra ca. 220 kr.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du kan godt lave de huller ved at sætte en ny plade ovenpå...
Men er det på indersiden af døren, altså der hvor den går ind i karmen, kræver det lidt mere, da du måske så skal i gang med at flytte hængsler, fordi din dør er blevet tykkere 
 

Du vil aldrig få et flot brugbart resultat ved at spartle, slibe, spartle, male   

Men ellers er det som andre siger en ny dør... 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du VIL reparere - så sådan:
Skær hullerne "pæne" og fisk et lille stykke tyndt krydsfiner ind gennem hullet diagonalt, så det dækker højde og rigeligt bredde med en smule trælim på. Skru på hver side af hullet en lille selvskærende skrue gennem dørpladen ind i krydsfineren. Spartel hullet ud og fjern skruerne. spartel deres huller ud. Mal. Du lædereren smule pap-celle inde i døren, men det er prisen.

 

kan se der er tale om en skydedør.
helt enig med de øvrige om at det er nemmest og billigst at købe en ny.
jeg er derimod ikke enig i at man ikke får et brugbart resultat ved rep, det kan godt lade sig gøre.
hvis du vil rep, så som ovenstående men jeg ville dog bruge "håndværker skum" istedet for midlertidige skruer. derved er der stadig fyld inde i døren. du skal blot holde massonit/krydsfinneren på plads i de ca. 2 min det tager for skummen at udvide sig, vente en dag og du kan spartle første gang.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også