Hjælp engelsk El adapter

hej. 

håber det okay jeg skriver det her. 

vidste ikke hvilken kategori jeg ellers skulle skrive det i. 

jeg har bestilt en elektisk skråstol til min baby fra england, da de er udgået i DK. 

i den forbindelse havde jeg ikke tænkt på at de kører med andre El stik/adaptere end vi gør i DK. 

hvad gør jeg nu?

skal jeg bare klippe det engelske adapter af og derefter købe en stikdåse fra harald nybrorg og tilslut gennem den eller skal  jeg købe en adapter som her:

https://www.av-cables.dk/stroemadapter-til-danmark/uk-til-dk-rejseadapter-sort.html

 

problemet her er dog at på den orginale ledning  står der 300 v. 

her er der kun 250 v 

har det nogen betydning?

 

sidste spørgsmål.

jeg har fundet en identisk ledning fra en tidligere maskine en gang, men på den står der 250 V. 

kan jeg bruge den og tilslutte den til in nye skråstol?

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du klipper det engelske stik af og monterer en dansk stikprop på ledningen. Husk at du nok skal bruge en stikprop med aflastningsbøjle.
Om der står 250V eller 300V har ingen betydning, bare mærkningen er på 250V og derover.

Du kan godt bruge den ledning, du har, bare stikkene passer.


fase
Har lige klippet ledningen af og sat en stikprop til. Med det resultat at maskinen brændte sammen.
Så nu er maskinen brændt sammen
Hvordan brændt sammen ?
Der burde ikke Være noget galt i metoden
Du skriver at du har købt maskinen i England. Der kører de også med 230 V. så det kan ikke brænde den af ved at sætte dansk stikprop på. Og du har vel sat den i en almindelig stikkontakt.
Men hvis den i stedet er fra USA så er sagen anderledes. Prøv at se hvad der står på mærkepladen. Det er mere væsentlig end hvad der stod på ledning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Den er fra London og ikke fra USA.

Jeg forstår heller ikke hvordan den kan brænde sammen. Der kom en høj lyd af noget der kortsluttede og sikringen i hjemmet gik ligeledes.
Har du monteret den blå og brune i stikprop? Og undladt at montere den gul/grønne? Så kan det ikke gøres anderledes.(hvis du ikke har jordf. i din stikk. )
Det må så være en fejl ved stolen, som ikke har noget med stikprop at gøre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det burde ikke give problemer at skifte stikproppen. Kan du ikke uploade et par billeder af dyret, eller evt. et link til den?

værsgo``

som i kan se er der hverken blå eller brune farver
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis