Powerline Starter Kit.

Hej Alle.

Vi har først for nylig fået øjenene op for "filmstriben" Men hvis vi vil bruge min bærbare pc nede i stuen som forbindelse hakker det temmelig meget. Så tænkte jeg om det kunne være pga at det er en trådløs forbindelse at det var galt. Filmstriben advare mod trådløs forbindelse. Så så jeg den her https://www.conradelektronik.dk/Powerline-Starter-Kit-renkforce-PL500D-Duo-500-Mbit%2fs.htm?websale8=conrad-dk&pi=1299311 som jo forlænger gennem el-installationet så man kunne nøjes med et kort netværkskabel nede i stuen.

Men duer det? Er der nogen som kender det? og er 500Mbit/s hurtigt nok til en film i HD?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kovas, hvor hurtig er din internetforbindelse? Hvilke krav stiller filmstriben til din internetforbindelse med hensyn til hastighed?

fase
Skrevet af S. Fabrin på 21-06-2016 13:05
Kovas, hvor hurtig er din internetforbindelse? Hvilke krav stiller filmstriben til din internetforbindelse med hensyn til hastighed?

 

Hej Fabrin.

Tak for hurtigt svar. Filmstriben kræver silverlight og min 10000Kb/s Download hastighed her i stuen  trådløst 8,27Mbit  det er ikke noget problem at se film oppe hvor man kan få en kabelforbindelse til routeren.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har prøvet et tilsvarende produkt og det duede ikke til streaming.

Men har hørt om andre, hvor det virker, tror måske de helst skal køre på samme sikringsgruppe for at virke.

Så køb med returret, hvis du vil prøve.

500 Mb er rigeligt til HD.

Mvh. Ole
Skrevet af Kivi på 21-06-2016 14:40
Jeg har prøvet et tilsvarende produkt og det duede ikke til streaming.

Men har hørt om andre, hvor det virker, tror måske de helst skal køre på samme sikringsgruppe for at virke.

Så køb med returret, hvis du vil prøve.

500 Mb er rigeligt til HD.

 

Hej Kivi.

For 25 år siden havde vi en baby overvågning som kørte over lysnettet. Der var det ligegyldigt om det var forskellige sikringsgrupper.

Men lige nu kan jeg uden problem streame dr feks fiskerne.

Ved ikke om det er silverlight det laver kludder.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er jo også stor forskel på om du streamer i HD eller ej.

Fiskerne er jo nok ikke i HD.

Hvilken browser bruger du til streaming? Du kunne jo prøve en anden.

Mvh. Ole
Annonce
Nej fiskerne er nok ikke i hd, men tidligere kunne jeg også streame black sails Bruger sædvanligvis firefox.
Silverlight køre ikke i crome og edge. Så der er bare ie tilbage og den har jeg ikke prøvet da jeg synes den er ret dårlig.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Firefox burde også være fin nok.

Mvh. Ole
Skrevet af kovas på 21-06-2016 12:45

Hej Alle.

Vi har først for nylig fået øjenene op for "filmstriben" Men hvis vi vil bruge min bærbare pc nede i stuen som forbindelse hakker det temmelig meget. Så tænkte jeg om det kunne være pga at det er en trådløs forbindelse at det var galt. Filmstriben advare mod trådløs forbindelse. Så så jeg den her https://www.conradelektronik.dk/Powerline-Starter-Kit-renkforce-PL500D-Duo-500-Mbit%2fs.htm?websale8=conrad-dk&pi=1299311 som jo forlænger gennem el-installationet så man kunne nøjes med et kort netværkskabel nede i stuen.

Men duer det? Er der nogen som kender det? og er 500Mbit/s hurtigt nok til en film i HD?

Hvor høj (lav) en bitrate "filmstriben" levere, syntes de ikke og ville skilte frivilligt med. Men der er mig bekendt, ingen af de netbaserede tjenester der levere mere end 7 Mb/s eller Mbps. De bedste over sattelit ligger omkring omkring 14 Mbps.

Dermed må min konklution være, du absolut ingen problemer vil have med og bruge omtalte sæt da man lover det kan overføre 100 Mbps. Vær dog opmærksom op de to enheder skal sidde på samme sikringsgruppe i installationen, ellers gives der ingen garenti for hastighed eller overførsel overhovedet. Det er desværre ulempen ved den type.

Som et kuriøsum kan jeg fortælle, at når jeg laver hjemmevideo i full HD, plejer jeg gerne at lave dem så bitraten ligger omkring 7 Mbps til ikke krævende matriale. Med den bitrate er kvalliteten ikke ringere end den DR levere over deres sendenet (BOXER).

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Tak for svar.
Nitter hvorfor skal de sidde på samme sikringsgruppe? Da vi havde tidligere omtalte babyalarm kunne det fungere over en sikringsgruppe i huset til en trefaset i garagen, men bredbånd er måske mere følsomt. Hvis du har ret så er det ingen ide for det kan ikke lade sig gøre da det ikke er samme gruppe oppe som nede.
Det nye er så at vi prøvede nu i aften med en bedre pc ( den jeg skiftede harddisk i) og den kørte helt fint. Undre mig bare over at det tidligere (før jeg skiftede til win 10) ikke har voldt problemer at straeme dr.dk.
Så lige nu ved jeg ikke hvor problemet egentlig ligger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Din gamle baby alarm var analog og sendte på en frekvens lige som gammeldags tv.

Det du skal bruge nu er digitale bits og de er mere følsomme.

Men ellers antivirus, firewall, manglende opdateringer kan give problemer.

Du må gerne låne mine nu ikke i brug netværksadaptorer, for at se om de virker. De er dog kun 100 Mb.

Jeg opgav og trak et kabel mellem mine canal digital boxe

Mvh. Ole
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis