Åbent rør under håndvasken

Hej,

I vores nye lejlighed er der tætpakket med rør etc. under håndvasken.

Bag vandbeholderen til Cooker vandhanen sidder der en fleksibelt rør som er åbent. På det sidste er der et par gange stået vand ud af denne åbning, formodentlig fordi afløbet er en annelse stoppet og derved ikke kan slippe af med vandet hurtigt nok.

Vi skal selvfølgelig få ryddet op i afløbet, men hvorfor er der et åbent rør under håndvasken? - og er det noget vi evt. kan sætte en prop i, så det ikke løber over igen?

Tak for hjælpen.

Mvh. Mads

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Deb kan jeg ikke lige se hvordan virker. Hvis det skulle sive ned i den sorte slange så kan det være ok, men da den sidder monteret efter vandlåsen i den anden ende, må der da komme kloaklugt ud af den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tænkte mere på lugt fra kloakken. Men jeg kan godt se nu, at den hænger i en sløjfe så det danner en vandlås i sig selv. Det kan være specielle regler vedr. cooker.
Et forslag lige fra hoften, uden at vide noget om det. Sikkerhedsventil fra cooker. Når der kommer få dråber vand løber de jo pænt ned i slangen, men hvis den virkelig går amok, og alle termostater er stået af, så skal der jo hellere løbe vand ud under vasken end der kommer en eksplosion. Altså en stor nødåbning fra sikkerheds ventil. Men det er ikke sikkert det forholder sig sådan.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det viste sig at afløbet var blokeret. Efter det blev fixet så virker alting glimrende igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis