Fald på terrasse?

Halløj,

Vi er ved at forny vores terrasse, da den gamle var sunket, og fyldt med ukrudt imellem fliser, blev der en Søndag formiddag taget en hurtig beslutning - vi tager skidtet op!

Vi har nu gravet af - ca. 1 meter, Ja, du læste rigtigt Efterfølgende er der fyldt op med fyldsand/rød sand ca. 50 cm.

Jeg indrømmer at projektet måske har taget lidt overhånd, speciel da der "kun" er tale om en terrasse. Grunden vi bor på, er dog "fyldt op" engang i tidernes morgen, og derfor er der langt ned til fast jord/lerjord.

Jeg har nu læst på nettet, at det er meget vigtigt, at alle underliggende lag har fald i den rigtige retning. Det undrer mig lidt at det er så vigtigt - vi har tidligere fået lavet belægning af en prof, og der gik man ikke så meget op i fald på de underliggende lag - og det ligger stadig fint, her mange år efter. Jeg er dog med på, at stabilgruset skal have rigtigt fald, således at afretningslaget får en ensartet lagtykkelse.

Spørgsmål:

sandet under mit stabilgrus, hvor vigtigt er det at der er fald på det. Der ligger trods alt 50 cm, så det burde vel kunne dræne vandet uanset?

Hvis jeg fylder resten op med stabilgrus ca 40 cm, vil der være noget forkert i det - jeg er med på, at det måske er lidt overkill, men skader det noget??

Jeg er helt klar over at projektet måske har taget lidt overhånd, men vi vil også gerne kunne køre vores campingvogn over terrassen og ind i haven

Mvh. Jesper

 

 

 

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 

Spørgsmål:

sandet under mit stabilgrus, hvor vigtigt er det at der er fald på det. Der ligger trods alt 50 cm, så det burde vel kunne dræne vandet uanset?

Ja

Hvis jeg fylder resten op med stabilgrus ca 40 cm, vil der være noget forkert i det - jeg er med på, at det måske er lidt overkill, men skader det noget??

Nej
Forudsat at alt bliver komprimeret med en pladevibrator

 

 

 

 

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Det er bare hammerende vigtigt at du få gennemvibreret alle sandlag på min egen terrasse er der ca. 35-40 cm sand/stabilgrus og den blev kraftigt vibreret for hver 10 cm lag og det ligger i dag lige så ret som dag 1 hvor den stod færdig, og jeg har brugt en opbygning der hedder 30-35 cm stabilgrus (ovenpå råjord) og sluttet af med 5 cm sand stabilgrusset blev lagt med fal således at sand/afretterlaget har samme tykkelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis