Briggs & Startton 675 vil ikke tage gas

Jeg har en Alko plæneklipper med en B&S 675 motor på.
Den er med Easystart, hvilket umiddelbart virker, men desværre så vil den ikke tage gas når jeg skubber håndtaget frem..
Kablet virker og den trækker i den fjeder den umiddelbart skal, men det ændrer ikke på gassen, og motoren kører videre med samme omdrejninger..
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være ?
Den er med karburator og der er benzinslange fra tank til karburator, så der er ikke rigtig en membran ..
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Simen på 19-06-2016 19:13
Jeg har en Alko plæneklipper med en B&S 675 motor på.
Den er med Easystart, hvilket umiddelbart virker, men desværre så vil den ikke tage gas når jeg skubber håndtaget frem..
Kablet virker og den trækker i den fjeder den umiddelbart skal, men det ændrer ikke på gassen, og motoren kører videre med samme omdrejninger..
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være ?
Den er med karburator og der er benzinslange fra tank til karburator, så der er ikke rigtig en membran ..

Normalt bør motoren gå i stå når du slipper håndtaget (normalt frem) på en maskine med den motor. Det skulle afbryde tændingen og slippe bremseklodsen på svinghjulet. Men for og være helt sikker på hvordan det skal virke, bør du finde typenummeret frem på din Alko klipper og ikke motoren.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for dit svar Leif ..
Men jeg har nok ikke formuleret mig korrekt..
Det er håndtaget til gassen jeg snakker om..
Der er håndtaget der skal holdes nede for at starte maskinen, håndtaget til den selvkørende del, og så et lille gashåndtag til at skrue op og ned ..

Og der er så lidt gas på så den hverken klipper, og kan være selvbærende ..
Så har behov for at kunne justere den op i gas (omdrejninger)
Skrevet af Simen på 19-06-2016 21:33
Tak for dit svar Leif ..
Men jeg har nok ikke formuleret mig korrekt..
Det er håndtaget til gassen jeg snakker om..
Der er håndtaget der skal holdes nede for at starte maskinen, håndtaget til den selvkørende del, og så et lille gashåndtag til at skrue op og ned ..

Og der er så lidt gas på så den hverken klipper, og kan være selvbærende ..
Så har behov for at kunne justere den op i gas (omdrejninger)

Ja ok. De nyere plejer der slet ikke og være noget særskilt gashåndtag på. Men pyt.

Kontroller om fjedrene der trækker gasspjældet ikke er trukket lange og sidder korrekt samt gasspjældet kan gå frit. Dermed må gasspjældet og fjedre ikke være dækket af mange års høst.

Kontroller at motoren godt kan tage gassen ved og skubbe til "stangen" på gasspjældet. 

Vil motoren ikke tage gassen når du skubber til spjældet med fingeren, hedder det adskilning og rensning af karburator og eventuelt benzinfilter samt justering.

PS. Hvis der er benzinhane på motoren skal den naturligvis stå helt åben under kørsel, gør den ikke det kan det give nogle problemer med motoren vil trække ordenteligt.

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg prøver at tage et billede imorgen, så kan du måske vurdere om fjedrene sidder korrekt ..
Jeg har haft karburatoren adskildt i dag og renset den, det ændrede desværre ikke noget ..
Så der kommer nyt tændrør og luftfilter på i morgen ..

Men den måde som fjedrene er monteret på syntes jeg ikke det ser ud til at gashåndtaget ændrer ret meget ved gassen...
Der går fra gasspjældet en stang ind bag i motoren, hvad herinde styrer gassen ?
Skrevet af Simen på 19-06-2016 22:41
Jeg prøver at tage et billede imorgen, så kan du måske vurdere om fjedrene sidder korrekt ..
Jeg har haft karburatoren adskildt i dag og renset den, det ændrede desværre ikke noget ..
Så der kommer nyt tændrør og luftfilter på i morgen ..

Men den måde som fjedrene er monteret på syntes jeg ikke det ser ud til at gashåndtaget ændrer ret meget ved gassen...
Der går fra gasspjældet en stang ind bag i motoren, hvad herinde styrer gassen ?

Ja ok, det skader ikke med et foto eller to af "herligheden" nede ved karburatoren. 

Et rent luftfilter og nyt tændrør tager ingen motor skade af.

"Ind bag i motoren". Det burde være stangen til "flappen" der sidder nede i krumtaphuset. Arrangemanget stabiliserer motorens omdregninger i samarbejde med fjedrene og gashåndtaget. (Forklaringen blev vist lidt langhåret ) Og arrangemanget med stangen skal naturligvis også gå ubesværet og ikke være dækket af resterne fra mange års høstarbejde.

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Så var der lige et par billeder..

Ja ok. Indtil videre ser det rigtigt ud. 

Nu når du tager luftfilteret af, kigger du lige ind bag i karburatorens lysning. Der skal gasspjældet stå helt åben når du har givet en smule "gas" på håndtaget. Gør spjældet ikke det, skyldes det formodentelig at regulatorarmen sidder fast. Du skulle nemt kunne skubbe/dreje alle delene med hånden uden at bruge kræfter overhovedet. 

Tag lige og rense det hele af i benzin og smør alle bevægelige dele med en tynd olie. 

Når du skiller noget er det en god ide og tage et billede hver gang du piller noget af. Så er du ikke i tvivl bagefter hvad stumper der skal sidde hvor og hvordan.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis