Proppe terrasse - hvordan fjerne man overskydende prop?

Hej,

 

Jeg er netop blevet færdig med min træteresse i Cumaro-træ (hårdt-træ) og har proppet samtlige skruehuller og selvfølgelig limet pænt - hver prop stikker ca. 5-6 mm op over bræddet. Jeg havde så læst at man skal tage et super skarpt stemmejern, og så på den måde afkort propperne og til slut slibe for at den sidste mm kommer i niveau med bræddet. 

Mit problem er at den metode ødelægger propperne. Uanset hvor forsigtig jeg er, så knækker propperne ofte hele vjen ned unde bræddet. Jeg har prøvet alle metoder - både med årer, mod årer og på tværs af årer. Jeg har vendt stemmejern begge veje. Synes jeg har prøvet alt. Der er 1.500 propper i vente, så det skal fungere og samtidig se godt ud

Hjææælp - hvad er tricket?


Nicolai
Hej,   Jeg er netop blevet færdig med min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@uldal - tak for svar, desværre er det 1.600 boringer for sent

Nicolai
@Regmos: den er dælme cool. Hvis jeg levede af at lægge terrasser ville jeg klart købe en

Nicolai
Skrevet af Regmos på 24-06-2016 14:16
Lidt for sent, og lidt for dyrt, men det funker.

www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/el...00special/

 

Man kunne vel montere sådan en opslidset plastring (eller krydsfiner)på en almindelig overfræser

 

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --

Det kan man sikkert godt. Jeg har tidligere arbejdet sammen med en snedker, der lavede alverdens mulige og umulige skabeloner og tilbehør af plast skærebrædder a'la disse


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce

Hvis nogen ligger inde med med en gulvpropfræser a la ovennævnte, så er jeg på jagt efter en maskine jeg enten kan leje - eller købe brugt. Skal gerne i gang med prop-fræseriet her i uge 30 (2018).

CMT laver også gulvpropfræser, det er under halv pris i forhold til festool, men om den er lige så god ved jeg ikke, men CMT laver godt værktøj.

https://www.dorchdanola.dk/cmt-propfraeser-10-ps.html


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis