Bil svært ved at starte af og til

Hej!

Nogen gange så har min golf 5 gti svært ved at starte, og der er begyndt at komme en hyle lyd fra motoren, når den er kold, men kun i et par minutter og kun når man accelere fra 0-10, ellers så er der ingen lyd fra motoren. Kan det evt. være en kilerem der giver en lille hyle lyd, og gør at generatoren har svært ved at genere strøm, og derved svært ved at starte? 

MVH Kasper

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja, du skal have spændt eller udskiftet din rem. Hvis den hyler er den for slap og generatoren giver for lidt strøm. Er den ikke for slap, s om prøv med rem-voks

Er det noget jeg skal have en mekaniker til? I så fald hvad ville det koste ca. ? Har ikke selv noget værktøj. Hvordan ved jeg om den er stram nok? 

Hvis det hyler når du speeder op lige efter start og lyden forsvinder igen så er remmen for slap. Og det tager få minutter for en mekaniker at stramme den. Men viser det sig at den er slidt, skal du naturligvis have en ny på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ev elmand,
Det er præcis det som sker. Tror du også det er derfor den har svært ved at starte af og til?
Hvis remmen glider på remskiven, trækker den ikke generatoren optimalt. Det er i starten generatoren knokler for at køre batteriet op på niveau igen. Hvis du så oveni har små-ture, vil generatoren altid køre på fuld blus og det holder den ikke til. Når så remmen glider - det gør den også, selv om du ikke kan høre det - kan generatoren ikke følge med og du får underskud til startstrøm. Det kan fikses på et kvarter

Super lækkert med et så fuldtesgørende svar. Tak.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis