Træ rundt om en trampolin

Jeg har fået gravet min trampolin ned i haven og jeg kunne godt tænke mig at have en afslutning rundt om hele trampolinen. 

Jeg har overvejet at lægge nogle terassebrædder ned rundt om. 

Men da sådan en trampolin er rund og træ er firkantet - hvad kan jeg bruge til at få det til at se ensformigt ud hele vejen rundt. 

Jeg har også overvejet at få sådan en "gummikant" hele vejen rundt, men det er jo ikke helt billigt.

Hvordan får jeg den flotteste afslutning - andre med gode ideer ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Græs.... tænk på at man skal kunne falde blødt når man hopper udenfor trampolinen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En måde er at lægge dem i "stjerneform" / "stråleform" altså pegende mod cemtrum.-

Nu ved jeg ikke hvor stror din trambolin er´, eller hvor bred du tænker kanten.

Men siger vi at den er 3,30 m i diameter og du vil have en kant på 0,5 m så vil følgende gælde

Omkreds af trambolin 330 * phi  = 3,14 x 330 = 1036cm

yderomkreds af din trækeant 430 * phi = 3,14 * 430 = 1225cm

Hvis dine brædder er 10 cm og ligger ligger tæt sammem ind imod trambolin, kan vi dividere omkreds med 10 cm og så skal der bruges 104 brædder

Forskellen på inder og yderomkreds er her netop 314,15cm og der bliver så afstand imellem brædder yderst. Da der bliver 104 sprækker  divideres der og hver sprække bliver så 3,0cm (det er ikke godt)

Hvis du vælger at save alle brædder kileformermede vil regnestykket se lidt anderledes ud, da der så skal bruges 135 brædder og der skal saves en kile af hver bræt på¨2,33 cm altså 1,16 cm i hver side

skal den kun være 30 cm bred til den størrelse trambolin bliver ydersprækken 1,82 cm Eller hvis de saves i kile 123 stk og der skal saves 1,54 cam af altså 0,77 cm i hver side af dem.

Men som de forrige så skal du måske se dig om efter noget andet.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil gerne have en kant rundt om, da jeg har en robotplæneklipper der gerne skulle kunne slå det græs - og den kan ikke komme tæt nok på kanten... Derfor en fin lille afslutning rundt om ville være rart.

Tak for beregningen Erik ...

Gummimåtter kunne være en løsning. Tak for linket Lars ON..
@maf Hvad tænker du på med kant ?
Et ,eller flere brædder ved siden af hinanden, der følger omkredsen af trampolinen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis