Hvilken afretter/tykkelseshøvl?

Hej står og skal ud og investere i enten en afretter/tykkelseshøvl eller bare en tykkelseshøvl! (Da jeg allerede har en afretter, men kan ikke bruges i mig kommende værksted)

Hvilken afretter/tykkelseshøvl skal jeg købe, og hvis jeg bare skulle have en tykkelseshøvl, er der nogen der har erfaring med biltemas tykkelseshøvl?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har ikke selv nogen erfaring på orådet, men har du set denne video
https://m.youtube.com/watch?v=9osTTcVz5c0

konklutionen er hvis at dewalten er lidt bedre, men ikke meget.
Ja jeg har set den! Det var også derfor biltemas kom lidt op som et emne 😄

Jeg ville købe en brugt professionel maskine i DBA - gamle snedkeri-maskiner kan næsten ikke blive for gamle, da de er uhyre solidt konstrueret. Min egen afretter/tykkelseshøvl er 2 meter lang og høvler op til 50 cm i bredden og 20 cm i højden. Den er fra 70'erne. Jeg gav kr. 2000 for den sammen med en båndsav for 10 år siden og der har aldrig været noget bøvl med den.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu

Jeg har haft en Dewalt DW733 tykkelseshøvl, og den var jeg rigtig glad for. Eneste ulempe ved den er at den larmer ad h... til (bruger altid selv høreværn, men resten af familien var ikke i tvivl om hvornår den var i brug).
Den er lige blevet skiftet ud med en brugt Scheppach HMS2600 CI kombineret høvl og afretter, og den er jeg rigtig glad for. Det er fedt også at have afretteren, og da den er med induktionsmotor siger den næsten ingenting (i hvertfald ikke i sammenligning med Dewalten....) :-)
 


Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis