Hvilket værktøj til at få limet undergulv op/af ? (Billeder)

Hej kære forum, håber i kan hjælpe mig lidt til valg af værktøj her :-)

 Har mig et hus fra 60erne hvor der er noget undergulv på betonen som skal af da jeg skal have trægulv og vinyl mm. og det er hamrende skævt/slidt osv.

 MEN det sidder fandme godt fast, ved ikke helt hvad det er faktisk - Måske en blanding af noget kork og tjære ? Det er ihvertfald en tyk klistret meget fast masse der holder det fast !
 Har som billederne viser prøvet med betonskraber og en spartel, det er umuligt og jeg er nok gået på pension før jeg når igennem mine 50-70 kvm der har det skidt på

Findes der maskiner der kan nakke det der og klare det for mig på 1 dags arbejde eller lign. ? 
 Håber det findes, ved bare ikke lige hvad jeg skal søge på

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vores tidlige hus var der også sådan noget snask på gulvet.
Jeg lå også først på mine grædende knæ og bankede løs på det med hammer og mejsel.
Så kom naboen og foreslog at jeg brugte en spade.
Jeg prøvede det, og det virkede rimeligt godt, så fandt jeg ud af at slibe spaden skarp med en vinkelsliber, så den næsten virkede som et stort stemmejern, og snart var gulvet ryddet.
Så var det kun nogle få hjørner jeg skulle over det med mejslen...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ellers så lej en gulvstripper, det er en maskine med en vibrerende bred spartel.
 

 


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af PinkHenrik på 17-06-2016 14:32
I vores tidlige hus var der også sådan noget snask på gulvet.
Jeg lå også først på mine grædende knæ og bankede løs på det med hammer og mejsel.
Så kom naboen og foreslog at jeg brugte en spade.
Jeg prøvede det, og det virkede rimeligt godt, så fandt jeg ud af at slibe spaden skarp med en vinkelsliber, så den næsten virkede som et stort stemmejern, og snart var gulvet ryddet.
Så var det kun nogle få hjørner jeg skulle over det med mejslen...

Har sådan en skarp betonskraper som ses på billedet, og selv den skraber bare henover, det sidder VIRKELIG godt fast så maskine er den eneste løsning jo mindre jeg skal slide mig selv ihjel

 

Skrevet af je_ns på 17-06-2016 16:43

Ellers så lej en gulvstripper, det er en maskine med en vibrerende bred spartel.
 

 

 

Det var sådan en jeg ledte efter ja ! Så håber jeg satme den kan gøre arbejdet ! Tak

 

Jeg havde noget, der i høj grad ligner dine fliser, på kældergulvet da vi flyttede ind. Jeg fjernede det ved hjælp af dels en varmeblæser til tynde lag og dels en gasbrænder til de tykke lag. Når det blev blødt kunne det skrabes bort med en spartel. Du bør have en kraftig klud i nærheden, for i hvert fald det, der lå på vores kældergulv kunne godt bryde i brand på grund af varmen. Det brændte dog så langsomt, at der ikke var egentlig fare på færde.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også