limning af murerspand

Jeg ved ikke lige hvor følgende hører hjemme, derfor kaster jeg spørgsmålet op her.

Jeg skal lime en spand og en murerbalje fra "onkel Harald" sammen.

Jeg skærer et hul i bunden af baljen, som passer med spandens diameter øverst lige under kraven.

Spanden skal så sættes ned i baljen, og limes fast i bunden af denne.

Og så 1000 kr. spørgsmålet :  Hvad kan jeg lime med der holder.  ????

Til oplysning: sika, tagrendelim,silicone, standley, og andre, kan ikke lime på det spandene er lavet af. jeg har prøvet med ren plast, plast rengjort med acetone, revet plasten op med korn 60, og ligemeget hjælper det.

Er der en "limemester" i dette fora, der kan hjælpe.

Mvh Ole

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ingen lim der kan det. Tror den bedste mulighed vil være og smelte det sammen med en loddekolbe eller loddepistol.

Er det ikke muligt og skrue emnerne sammen med rustfrie skruer/møtrikker samt specielt tildannede spændeskiver ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Spande og baljer, mener jeg er af plasttypen HDPE
Denne her skulle kunne lime det
http://www.hfmarine.dk/427/g-flex-epoxy

Flammebehandling skulle øge vedhæftningen betydeligt.

Saksert fra nettet

"FLAMMEBEHANDLINGEN består i at føre en gas-flamme hurtigt hen over overfladen. Lad flammen røre overfladen men fortsæt med at bevæge den –30-40 cm pr. sek. Der sker ingen synlig forandring af overfladen, men den oxyderer, hvorved vedhæftnings-egenskaberne forbedres betydeligt. En flammebehandlig har en gavnlig virkning påde fleste typer plastik, men for polyethylen gælder det, at vedhæftningen forbedres radikalt.Er du i tvivl om hvilken plast-type du stå med, sågiv en flammebehandling –det skader aldrig."

 


PS var projektet ikke på banen for nogle år siden ?


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Tak for svar, Har prøvet at "svejse" dem sammen, nitter, men den må være blevet sprød, og knak da den blev fyldt med vand.
Den med flammen har jeg aldrig hørt om, men det skal da prøves.
Man aner jo ikke hvad der er stoppet i plasten i disse spande, så man må jo prøve sig frem.
Og jow jeg prøvede sidste år, men med negativ resultat, menvil ny prøve igen, og se om ikke det kan lykkes.
Mvh Ole
Om alt andet svigter, så kan du bruge spand/balje som støbeform, og så ligge nogle lag glasfibermåtte/polyester på.

Vi prøver igen, i morgen --
T2 montagelim!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også