Anbefal en fliseskærer

Hej alle,

Jeg vil gerne købe en vådskærer, der er en tand bedre end de helt billige vådskærer fra Harald Skrald og Silvan
Jeg har dog ikke lyst til at købe en dyr professionel vådskærer til 10.000 kr.

Hvis man gerne vil købe en i prisklassen 2-3.000 kr (maks 5.000!), der lige laver snittene lidt bedre end de billige, hvor fliserne flosser, hvad ville I så anbefale?

Med venlig hilsen
Mikkel

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har en stor hercules vådskære...den kan nok kattegoriseres som en af de billige.
ikke desto mindre er jeg fantatisk tilfreds med den.
den spiser fliser til frokost også uden at flosse, både bløde fliser og stenhårde som ikke lader sig knække.
til gds brug er den fuld tilstrækkeligt og en fryd at arbejde med.

anyway hvis du gerne vil have noget som er lidt bedre, så har jeg hørt at rubi skulle være godt. jeg har lige været på håndværker messe i stark og her havde de 2 forskellige vådskære i rubi (prisleje 2-3000 kr)
de har messer rundt omkring i landet de næste par dage, så måske i nærhedden af dig.
Hej Niels!
Tak for dit input. Hvor har du købt din hercules vådskærer henne? Den vil jeg gerne tage et kig på. Og så må jeg nok hellere en gang forbi Stark!
Med venlig hilsen
Mikkel
Det er efterhånden nogle år siden. Mener det var i bauhause. Det er en stor model på ca. 100x50 cm med vandbakke og pumpe som sørger for klingen hele tiden har vand.
Nu har diamant skæreskiven jo også stor betydning, så montere man en kvalitets skive på en billig maskine vil man også forbedre kvaliteten af snittet betydeligt.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 17-06-2016 13:19
Nu har diamant skæreskiven jo også stor betydning, så montere man en kvalitets skive på en billig maskine vil man også forbedre kvaliteten af snittet betydeligt.

Jeg vil også sige at klingen må være det vigtigste.

Skæremaskinen står vel nærmest kun for ergonomien og stabilitet - den skal levere nogle omdrejninger, men det er skriven der laver snittet.

Jeg er igang med at skære udendørsfliser, og bruger der en af Bosch bedste diamantklinger, og det er som at skære i franksbrød :-)

 

 


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis