Ekstra møtrikker til forfradåse

Nogen der ved hvor man kan skaffe ekstra møtrikker (selve låse-delen) fra forfradåser? Jeg har et andet projekt der bruger en lignende løsning og skal bruge 20 stk, det er lidt fjollet at købe dåserne bare for at tage møtrikken ud og kyle resten.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre. Selv ved LK`s kunde afdeling kan de have svært ved det. Jeg tvivler på at de bliver fremstillet i DK.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for velkomsten til jer begge

Det er desværre ikke aflastere jeg er på jagt efter.

Dåserne har en "smart" monteringsmekanisme, med en skrue og så en lille udstikkende møtrik der drejer ind på plads og virker som en lille skruetvinge omkring væggen.

Der er et lignende system til lamperne i kahytten på vores båd, men lamperne er 20 år gamle, laves ikke mere og vi har lige haft dem af for at renovere lidt på dem. En del af dem sad så godt fast at kærven har det meget skidt nu og et par af dem endte vi simpelthen med at måtte bore skruen ud på.

Problemet er at de møtrikker der sidder på her har en eller anden absolut-ikke-standard gevind og der er forsvundet et par af dem. Jeg ville gerne skifte dem alle til noget med ISO gevind og Torx hoveder, men det er ikke den letteste del at skaffe

Når det er til en båd, vil det være bedst med noget i rustfri, eller messing.

Men mon ikke du kan fremstille dem selv?

Går ud fra det er de her....

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis