Tryk på det varme vand på første sal

Hej alle

Vi har i længere tid haft problemet, at ved brug af varmt vand i stueetagen, forsvinder forsyningen af varmt vand nææææsten på første sal. Er det bruseren render vandet bare ned af armen (ved fuld skrue på det varme) og er man i bad, så er det det kolde gys, hvis fruen lige skal bruge det varme i køkkenet nedenunder. Trykfaldet i samme situationer er stort ikke til at bemærke noget sted ved brug af koldt vand.
Det er muligt det har været sådan i alle 5 år vi har boet her, men at vi bare er begyndt at bade når det er køkkentid.
Vi har fjernvarmen siddende i kælderen, køkken i stueetagen og badet på første sal, det hele i samme hjørne lige over hinanden af vores helt almindelige byhus.

Jeg ved godt der er en varmeveksler, som jo nok er forsynet af en kold tilgang :-) men kan veksleren virkeligt bremse det varme vand så meget ?

Alle filtre omkring "fyret" og foran eks brusebatteriet, er efterset. De var og er fuldstændigt rene.

Er der nogen der har et bud på dette... Er det helt normalt??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din varmeveksler til det varme vand kan være kalket til. Du kan få den afkalket, så skulle den virke igen. Afkalkning af varmeveksler et job for en VVSer.

fase
Øv ... Er jeg så ikke ude i det koster det samme at skifte veksleren?

Om det er lige så dyrt som at skifte veksleren, kan du få at vide ved at spørge en VVSer. Jeg kender ikke prisen på afkalkning af en veksler, men mon ikke det er billigere at få afkalket den.

fase
Det er sandt, det finder jeg ud af. Tak for svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis