Forlæng Bordrundsav sav kapacitet

Hej! Jeg har en Bosch Pts 10 Bordrundsav, som jeg er meget glad for, men ofte vil jeg gerne skære større emne end muligt, da landet ikke kan komme langt nok ud!

Derfor vil jeg høre om nogen af jer ikke har en ide til hvordan bredden fra klingen til landet kan forlænges?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er lidt svært... den nemme måde er at bygge et løst bord i samme højdes om din sav, og lave et fast land på det. Så kan du flytte bordet i forhold til klingen

Men ellers er man ude i at bygge et bord omkring din sav og så lave et nyt land der dækker hele saven og det nye bord.
Denne fyr har levet en helt fin lile serie af film, hvor han viser et sådant projekt. Klik her 

Jeg syntes altid at landet er det ringeste på de save jeg har set på, så jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med at bygge mit eget, lidt efter de principper som du ser på videoerne 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak! Vil lige prøve at se nærmere på det!
Jeg er dog lidt bekymret omkring at det er bygger i reglar, da jeg tror præcisheden af landet vil ændres med tiden når træet arbejder.
Du kan godt bruge regler til understel, da det "kun" er det bærende, men til landet ville jeg bruge xfiner, eller jern.
Prøv at se hos John Heisz http://www.ibuildit.ca/Sales/sales-15.html

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis